w ,

Jak Skąpiec.pl zmienił swój serwis bez ryzyka za pomocą testów A/B?

Jak skąpiec. Pl zmienił swój serwis bez ryzyka za pomocą testów a/b?

W listopadzie jedna z największych polskich porównywarek cen, Skąpiec.pl, przeszła redesign. Tego typu projekty kończą się często spadkiem współczynnika konwersji i wzrostem współczynnika odrzuceń. W przypadku Skąpiec.pl już na etapie wprowadzania zmian zadbano, aby współczynnik konwersji był większy bądź taki sam jak na poprzedniej wersji serwisu. Wszystko za pomocą testów A/B.

– Nie było żadnych wątpliwości, że nasz serwis wymaga odświeżenia, zarówno pod względem szaty graficznej, jak i funkcjonalności. Obawialiśmy się jednak projektu redesignu. Chcieliśmy mieć pewność, że nowy serwis jest przyjazny dla naszych użytkowników, jeszcze przed wdrożeniem wszystkich zmian – mówi Jacek Górski, Marketing Manager w Skąpiec.pl – Postawiliśmy sobie ambitny cel: wzrost współczynnika konwersji w całym procesie redesignu. Brzmi nieprawdopodobnie. Ale okazało się możliwe.

Proces obejmował projektowanie makiet nowego serwisu na podstawie danych ilościowych i jakościowych oraz przeprowadzanie testów A/B poszczególnych obszarów. Stawiano hipotezy i rekomendacje, które testowane były do skutku.

Proces optymalizacji współczynnika konwersji pozwolił stworzyć całkowicie innowacyjne podejście do redesignu: bez ryzyka.

Test strony departamentu zakończył się sukcesem. Ruch, który trafiał do serwisu przez stronę departamentu zanotował 8,5% wzrostu współczynnika konwersji oraz 4% spadku współczynnika odrzuceń.

– Redesign bez spadku współczynnika konwersji? Jak widać na przykładzie Skąpiec.pl, jest to możliwe – podsumowuje Jacek Górski – Dzięki wdrożeniu ciągłego procesu optymalizacji współczynnika konwersji zyskaliśmy nie tylko wymierne efekty w postaci udanej zmiany wyglądu serwisu. To także inwestycja w przyszłość: zdobyty know-how i odpowiednio zaprojektowany proces będą przynosiły efekty w dłuższej perspektywie. Dzięki testom A/B mamy możliwość optymalizowania i doskonalenia naszego serwisu, wprowadzając małe zmiany – bez konieczności podejmowania ryzykownych przedsięwzięć w postaci redesignu.

Wersja oryginalna strony głównej Skąpiec.pl:

Jak skąpiec. Pl zmienił swój serwis bez ryzyka za pomocą testów a/b?

Wersja alternatywna – dodano element unikalnej wartości oferty i wyczyszczono widok witryny poprzez usunięcie rozpraszających elementów. Testy potwierdziły wzrost współczynnika konwersji, a zwycięska wersja została wdrożona w serwisie:

Jak skąpiec. Pl zmienił swój serwis bez ryzyka za pomocą testów a/b?

 

Marki narodowe budują przewagę – badania futurebrand

Marki narodowe budują przewagę – badania FutureBrand

Czy jest życie po facebooku?

Czy jest życie po Facebooku?