w

Publicon i rebranding ikony polskiego modernizmu

Uzdrowisko w Ustroniu, ikona polskiego modernizmu z Beskidu Śląskiego, zakończyło proces rebrandingu. Logotypy marki uległy zmianie i zaczęły nawiązywać do najbardziej rozpoznawalnych budynków, dzielnicy leczniczo-rehabilitacyjnej, zaprojektowanych w 2. połowie XX wieku przez śląskich architektów – Henryka Buszko i Aleksandra Frantę. Za rebranding odpowiedzialna była agencja Publicon.

Śląskie piramidy

Fundamentem nowej identyfikacji wizualnej jest nawiązanie do niezwykłej, modernistycznej architektury Uzdrowiska Ustroń. W latach 60. i 70. XX wieku na 200 hektarach beskidzkiego zbocza rozpoczął się długotrwały proces powstawania kompleksu uzdrowiskowego złożonego z 17 tzw. „śląskich piramid”. Te budynki powstawały do lat 90. i goście jeszcze dziś mogą w nich wynająć pokoje.

Publicon i rebranding ikony polskiego modernizmu
Publicon i rebranding ikony polskiego modernizmu

Nowym brand identity chcieliśmy mocno zaakcentować wyjątkowość naszej architektury – mówi Izabela Bożek, dyrektor ds. marketingu uzdrowiska. Jej siła wynika z wyjątkowości, ponadczasowości i skupienia na funkcjonalności architektury kompleksu uzdrowiskowego, a główną funkcją i filarem marki Uzdrowiska Ustroń jest zdrowie jego kuracjuszy, pacjentów i gości. 

Koncepcja nowego brandu

Przy rebrandingu marek z branży medyczno-leczniczej trzeba wziąć pod uwagę ich fundamentalny, zdrowotny aspekt, który jest „sercem” przekazu.

Publicon i rebranding ikony polskiego modernizmu
Publicon i rebranding ikony polskiego modernizmu

Produkty i usługi medyczne nie muszą być piękne, nie muszą być glamour – mają być przede wszystkim skuteczne. Mają działać. Spełniać swoją funkcję – mówi Michał Ulidis, Creative Director i Partner w Publicon. – Tak samo jak modernistyczna architektura, w której funkcja jest nadrzędna względem formy. Forma podąża wprost za funkcją. To nie przypadek, że dzielnica leczniczo-rehabilitacyjna Zawodzie projektu Henryka Buszko i Aleksandra Franty została zaliczona do panteonu ikonicznych dzieł światowego modernizmu.

Zmianie w nowej identyfikacji wizualnej uległ nie tylko logotyp samego Uzdrowiska Ustroń. W ramach rebrandingu powstały sub-brandy nawiązujące do najbardziej rozpoznawalnych budynków kurortu – Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia.

Jak chce pozycjonować się uzdrowisko?

Cel, jaki postawiło sobie Uzdrowisko Ustroń, to pozycjonowanie się „top of mind” w rejestrze zdrowia i medycyny. „Jeśli szukam miejsca, w którym mogę odpocząć, nabrać sił i podreperować swoje zdrowie, to wybieram jakościowe usługi, produkty i miejsca sygnowane marką Uzdrowiska Ustroń – nowoczesnego kurortu medycznego, Medical Destination Resort”.

Publicon i rebranding ikony polskiego modernizmu
Publicon i rebranding ikony polskiego modernizmu

Rebranding ma zmaterializować wizualnie nową wizję uzdrowiska jako lidera w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego oraz pioniera, który wyznacza trendy dla uzdrowisk w Polsce i na świecie.

Wraz z rebrandingiem idą realne działania skierowane również do mieszkańców. W tym roku planujemy odświeżyć stronę internetową uzdrowiska, która będzie bardziej przyjazna internautom. Mocniej angażujemy się w działania promujące profilaktykę zdrowotną. Ostatnio mieszkańcy Ustronia mogli zobaczyć nas na rynku, gdzie edukowaliśmy o tym, czym jest bezdech senny oraz mierzyliśmy bezpłatnie ciśnienie i cukier. Zmiana w naszej identyfikacji jest więc czymś więcej niż tylko wizualną retromanią – dodaje Bożek.

Ikea wybrała walk pr do obsługi korporacyjnej i pr

IKEA wybrała Walk PR

Dlaczego warto współpracować z konkurencją

Diversity is the key. Jak budować międzynarodowy team?