Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Sferis.pl zmienia logo i odświeża identyfikację

Z początkiem jesieni sieć sprzedaży internetowej i detalicznej SFERIS zaprezentowała nową identyfikację wizualną, która w centrum stawia klienta i jego różne potrzeby, na które znajdzie odpowiedź na Sferis.pl. Za projektem rebrandingu oraz koncepcją nowej strategii komunikacji marki w kanałach e-commerce stoi krakowska agencja Funktional.

Nowoczesność, wzmocnienie znajomości marki, najwyższa jakość oferowanych usług, a przede wszystkim bogaty asortyment sklepu to kierunek zmian i podstawowe wartości na jakie stawia Sferis i chce je komunikować poprzez nową identyfikację wizualną.

sferis

Niezaprzeczalny rozwój e-commerce w Polsce był dla nas naturalnym pretekstem do podjęcia decyzji o obraniu nowego kierunku działania. To, co wyróżnia nasz sklep to nie tylko łatwość zakupów i okazyjne ceny, ale przede wszystkim szeroki asortyment, który cieszy szeroką grupę kupujących. Chcemy być kojarzeni z marką solidną, ale przy tym nowoczesną i dającą nieograniczone możliwości w każdej ze sfer życia, stąd nowy wizerunek marki oparty został o motyw sfery, kuli, punktu. Kula kojarzy się z otaczaniem troską, ciepłem, bezpieczeństwem, ale także z byciem w ruchu, bo stawiamy na aktywność i rozwój. W centrum nowej komunikacji z klientem jest prawdziwa troska o jego potrzeby i o to, by dawać radość i przyjemność z zakupów na sferis.pl – komentuje Małgorzata Radkiewicz, Doradca Zarządu ds. marketingu e-commerce dla marki Sferis.pl w ACTION S.A.

Propozycję pozycjonowania i strategii marki SFERIS na rynku e-commerce połączono z opracowaniem claimu, logo oraz identyfikacji wizualnej, spójnej z nowym wizerunkiem sklepu. Przygotowano księgę znaków i identyfikacji wizualnej, która zawiera wytyczne dla kolorystyki, typografii, prawidłowego użycia logotypu oraz zastosowania nowych materiałów.

Praca nad projektem nowej identyfikacji wizualnej dla marki, która od ponad 22 lat funkcjonuje na polskim rynku, była dla nas nie lada wyzwaniem. Musieliśmy pogodzić nie tylko oczekiwania klienta, ale także zwrócić uwagę na wieloletnie przywiązanie konsumentów. Zmiany wprowadzaliśmy etapami. Identyfikację w odświeżonej wersji oparliśmy na charakterystycznym dla marki kolorze – zieleni. Postawiliśmy jednak na jej nowoczesny odcień, łącząc ją z gradientowymi tłami kołowymi oraz granatową typografią o wyrazistym kroju pisma. Tak rozpoznawalne, a przy tym pozytywnie nastrajające odbiorców połączenie barw, wzmocniliśmy przewodnim motywem graficznym – kropką. Pojawia się we wszystkich propozycjach graficznych marki, przywołując na myśl np. metkę z tradycyjnego sklepu. Nasz zespół projektowy wykorzystał ją m.in. jako spójny elementy banerów promocyjnych, kreacji na użytek mediów społecznościowych czy bazę do stworzenia zestawu ikon w sklepie internetowym. Wraz z odpowiadającą światowym trendom paletą kolorystyczną i typografią, stanowią cechy rozpoznawalne SFERIS pośród innych e-commerce w Polsce – tłumaczy Anna Misiuda, Creative Director w agencji Funktional.  

Funktional to krakowska agencja kreatywna specjalizująca się w projektowaniu systemowej komunikacji strategicznej oraz doświadczeń cyfrowych. Działając na rynku od 2010 roku współpracowali m.in. z: Maspex (Kubuś), Espiro, Royal Canin, Fideltronik, Bioderma Fundacja TVN, Esthederm czy Bayer. Więcej informacji na: https://www.funktional.pl

 

Sferis.pl – sklep internetowy oferujący produkty z wielu kategorii, w tym m.in. elektronikę użytkową, gry, artykuły dziecięce, sprzęt optyczny, akcesoria do samochodu czy produkty dedykowane majsterkowaniu i urządzaniu wnętrz. Więcej na: https://www.sferis.pl/

 

Dodaj komentarz