w

Jak wykorzystać Snapchat do promocji marki?

Jak wykorzystać snapchat do promocji marki?

Mimo że aplikacja ma zaledwie 5 lat, to codziennie korzysta z niej przeszło 100 milionów

użytkowników na całym świecie. Snapchat – bo o nim mowa, ma więc ogromny potencjał reklamowy.

Jak go wykorzystać?

Co to jest Snapchat?

Snapchat to aplikacja, która weszła na rynek w 2011 roku. Umożliwia wysyłanie wiadomości w

postaci zdjęć i filmów. Jej wyjątkowość polega na tym, iż materiały znikają w krótkim czasie po ich

obejrzeniu przez odbiorcę.

Jak wygląda reklama?

W zależności od celów kampanii, reklamy na Snapchacie mogą być dodawane do Story, Discover

Channel, a także targetowane ze względu na lokalizację lub płeć. Jak to działa? Wydawca kanału

Discover, np. National Geographic, publikuje materiały dostępne tylko przez określony czas, a do nich

dołączona jest dana reklama. Dodatkowo użytkownik nie ma możliwości przescrollowania

materiałów, które go nie interesują, więc na pewno zobaczy reklamę dołączoną do news feedu

danego wydawcy. Żeby jednak uniknąć słabej reakcji na sam przekaz marketingowy, dobrze jest

dopasować komunikat do odbiorców i danego kanału. W tym mogą pomóc badania Mobience,

dotyczące korzystania ze Snapchata przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Reklama na Snapchacie – komu się opłaca?

Kierowanie kampanii reklamowych na Snapchata to dobre rozwiązanie dla tych brandów, które w

swoim targecie mają młodych ludzi do 24 roku życia, ponieważ jak wynika z badania Mobience, to oni

najczęściej korzystają z aplikacji – 60%.

Snapchat_grafika_1

Ze względu na to, że nie da się przewinąć ani usunąć reklam, odbiorca na pewno zobaczy dany

przekaz, co jest korzystne szczególnie dla mniej znanych marek.

Jeśli chodzi natomiast o samą emisję reklamy, warto zaplanować ją między godziną 9:00 a 22:00 w

robocze dni tygodnia oraz w godzinach 13:00-23:00 w weekend.

Snapchat_grafika_2

Co ciekawe, osoby korzystające ze Snapchata, a posiadające także inne aplikacje, używają go

najczęściej. Warto zatem przeprowadzić testy na swojej grupie docelowej i sprawdzić, jakie zasięgi

uzyska emisja reklam do użytkowników Facebooka, a jakie do Snapchata.

Snapchat_grafika_3

Gdzie emitować reklamy?

Przy wyborze odpowiednich kanałów do emisji reklam pomoże ponowne targetowanie swoich

odbiorców, opierające się na analizie wyników dotychczasowych kampanii. Istotne jest ustalenie

zainteresowań użytkowników, do których ma trafić przekaz marketingowy, a także danych

demograficznych. Dzięki temu reklama nie zostanie uznana za nachalną i sprzeczną z oczekiwaniami

Snapchatowiczów.

Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile

*Badanie Mobience dostarcza dane o korzystaniu z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron przy pomocy

smartfonów i tabletów z systemem Android.

Mobience jest badaniem pasywnym – co oznacza, że pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach

mobilnych jest dokonywany automatycznie poprzez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności

wykonywania aktywnych działań ze strony użytkownika. Zgodnie z procedurą zebrane dane są przetwarzane w

celach statystycznych, a wyniki dostarczane w cyklach tygodniowych i miesięcznych. Dane o populacji

użytkowników urządzeń mobilnych z dostępem do internetu (tzw. uniwersy) dostarczane są przez instytut

Millward Brown. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem

urządzeń mobilnych.

Zasięg – odsetek osób w danej grupie celowej, którzy wykonali analizowaną aktywność (tj. uruchomili daną

aplikację, skorzystali z treści na danej witrynie, wysłali wiadomość czy np. wykonali połączenie) w badanym

okresie.

Czas korzystania z aplikacji – czas, w którym aplikacja była uruchomiona i widoczna na pierwszym ekranie w

telefonie/tablecie użytkownika z danej grupy celowej.

Częstotliwość korzystania – odsetek osób z grupy celowej, który wykonali analizowaną aktywność, jednego

dnia, przez dwa dni, itd.

Privisa - słowiańska bajka od juice i platige image

Privisa – słowiańska bajka od Juice i Platige Image

Zwiększenie konwersji

Whitepress umożliwia pomiar zaangażowania czytelników