Mimo że aplikacja ma zaledwie 5 lat, to codziennie korzysta z niej przeszło 100 milionów
użytkowników na całym świecie. Snapchat – bo o nim mowa, ma więc ogromny potencjał reklamowy.
Jak go wykorzystać?
Co to jest Snapchat?
Snapchat to aplikacja, która weszła na rynek w 2011 roku. Umożliwia wysyłanie wiadomości w
postaci zdjęć i filmów. Jej wyjątkowość polega na tym, iż materiały znikają w krótkim czasie po ich
obejrzeniu przez odbiorcę.
Jak wygląda reklama?
W zależności od celów kampanii, reklamy na Snapchacie mogą być dodawane do Story, Discover
Channel, a także targetowane ze względu na lokalizację lub płeć. Jak to działa? Wydawca kanału
Discover, np. National Geographic, publikuje materiały dostępne tylko przez określony czas, a do nich
dołączona jest dana reklama. Dodatkowo użytkownik nie ma możliwości przescrollowania
materiałów, które go nie interesują, więc na pewno zobaczy reklamę dołączoną do news feedu
danego wydawcy. Żeby jednak uniknąć słabej reakcji na sam przekaz marketingowy, dobrze jest
dopasować komunikat do odbiorców i danego kanału. W tym mogą pomóc badania Mobience,
dotyczące korzystania ze Snapchata przez użytkowników urządzeń mobilnych.
Reklama na Snapchacie – komu się opłaca?
Kierowanie kampanii reklamowych na Snapchata to dobre rozwiązanie dla tych brandów, które w
swoim targecie mają młodych ludzi do 24 roku życia, ponieważ jak wynika z badania Mobience, to oni
najczęściej korzystają z aplikacji – 60%.
Ze względu na to, że nie da się przewinąć ani usunąć reklam, odbiorca na pewno zobaczy dany
przekaz, co jest korzystne szczególnie dla mniej znanych marek.
Jeśli chodzi natomiast o samą emisję reklamy, warto zaplanować ją między godziną 9:00 a 22:00 w
robocze dni tygodnia oraz w godzinach 13:00-23:00 w weekend.
Co ciekawe, osoby korzystające ze Snapchata, a posiadające także inne aplikacje, używają go
najczęściej. Warto zatem przeprowadzić testy na swojej grupie docelowej i sprawdzić, jakie zasięgi
uzyska emisja reklam do użytkowników Facebooka, a jakie do Snapchata.
Gdzie emitować reklamy?
Przy wyborze odpowiednich kanałów do emisji reklam pomoże ponowne targetowanie swoich
odbiorców, opierające się na analizie wyników dotychczasowych kampanii. Istotne jest ustalenie
zainteresowań użytkowników, do których ma trafić przekaz marketingowy, a także danych
demograficznych. Dzięki temu reklama nie zostanie uznana za nachalną i sprzeczną z oczekiwaniami
Snapchatowiczów.
Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile
*Badanie Mobience dostarcza dane o korzystaniu z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron przy pomocy
smartfonów i tabletów z systemem Android.
Mobience jest badaniem pasywnym – co oznacza, że pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach
mobilnych jest dokonywany automatycznie poprzez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności
wykonywania aktywnych działań ze strony użytkownika. Zgodnie z procedurą zebrane dane są przetwarzane w
celach statystycznych, a wyniki dostarczane w cyklach tygodniowych i miesięcznych. Dane o populacji
użytkowników urządzeń mobilnych z dostępem do internetu (tzw. uniwersy) dostarczane są przez instytut
Millward Brown. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem
urządzeń mobilnych.
Zasięg – odsetek osób w danej grupie celowej, którzy wykonali analizowaną aktywność (tj. uruchomili daną
aplikację, skorzystali z treści na danej witrynie, wysłali wiadomość czy np. wykonali połączenie) w badanym
okresie.
Czas korzystania z aplikacji – czas, w którym aplikacja była uruchomiona i widoczna na pierwszym ekranie w
telefonie/tablecie użytkownika z danej grupy celowej.
Częstotliwość korzystania – odsetek osób z grupy celowej, który wykonali analizowaną aktywność, jednego
dnia, przez dwa dni, itd.