Wnioski ankiety przeprowadzonej wśród 40 osób ze środowiska mediów i powstała na potrzeby prezentacji na Kongresie Profesjonalistów PR.
Pokazujemy na podstawie największych kryzysów 2016 roku oraz wyników ankiety i rozmów przeprowadzonych wśród przedstawicieli mediów. Sprawdzamy też, czy sposób na skuteczną komunikację z dziennikarzami zmienia się z upływem czasu, analizując sytuację kryzysową sprzed kilku lat.
Choć PR-owcy i dziennikarze współpracują ze sobą na co dzień, w sytuacji kryzysu często zaczynają traktować się jak zło konieczne. To rodzi niepotrzebne spięcia, niedopowiedzenia i blokady w przepływie informacji. A od tego już prosta droga do przekształcenia kryzysu w firmie w kryzys w mediach. Czy można temu zapobiec? Jak budować relacje z dziennikarzami, aby w trudnych momentach okazywali się oni naszymi sprzymierzeńcami? Pokazujemy na podstawie największych kryzysów 2016 roku oraz wyników ankiety i rozmów przeprowadzonych wśród przedstawicieli mediów
Ankietę wypełniło 40 osób, zatem nie należy traktować tego w żaden sposób jako badania, a tym bardziej badania na reprezentatywnej próbie. To pewien kierunek, który należy poddać własnej, chłodnej ocenie. Na slajdach celowo nie pokazano też liczb czy procentów, skupiając się na wskazaniach, które padały najczęściej, co nie musi oznaczać, że taki jest w 100 procentach obraz tego zagadnienia. Choć rozmowy z uczestnikami Kongresu Profesjonalistów PR pokazały, że specjaliści wielokrotnie zgadzali się ze wskazaniami dziennikarzy, którzy wypełnili ankietę.