„Zadbaj o książkowy rozwój dziecka” to motyw przewodni kampanii społecznej promującej czytelnictwo wśród najmłodszych, której ambasadorami są Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski.
W ramach akcji „Mała książka – wielki człowiek” w całej Polsce są rozdawane Wyprawki Czytelnicze. Każdy przedszkolak, który przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie niezwykłą książkę „Pierwsze czytanki dla…” zilustrowaną przez mistrza polskiej ilustracji dla dzieci – Józefa Wilkonia.
Spot reklamowy to kolejny element kampanii mający na celu poinformowanie jak największej liczby dzieci i rodziców o tym niezwykłym przedsięwzięciu.
Każdy, kto dba o swoje dziecko, powinien czytać mu książki. Bez książek nie jest możliwy prawidłowy rozwój najmłodszych. Czytanie powinno być równie ważne jak oddychanie, jedzenie czy ruch. To wręcz gimnastyka umysłu, a także ćwiczenie wyobraźni. Dobre książki są jak idealnie dobrane składniki odżywcze dla małego dziecka – takie superwitaminy, które pozytywnie wpływają na jego intelektualny rozwój. – mówi reżyser spotu, Jakub Nurzyński.
Tamara Arciuch, nasza bohaterka, przy okazji różnych czynności dnia codziennego w sposób przewrotny i z poczuciem humoru opowiada, jak „książkowo” dbać o rozwój dziecka. Podkreśla, jak ważna jest jego więź z rodzicem oraz jak wielkie znaczenie ma czytanie. W roli taty gościnnie wystąpił Bartek Kasprzykowski. – dodaje scenarzysta spotu, Cezary Zieliński.
Wybór ambasadorów akcji nie był przypadkowy. Inicjatywa Instytutu Książki jest bliska sercu aktorskiego małżeństwu.
Zdecydowaliśmy się zostać ambasadorami tej akcji, dlatego że sami czytamy naszemu dziecku i widzimy, jakie są efekty tego czytania. – wyjaśnia Bartłomiej Kasprzykowski.
Od listopada spot kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek” można zobaczyć na antenie stacji Polsat i TVN, jak również na fanpage’u kampanii.
W grudniu będzie również emitowany w TVP1, TVP2, a także na platformach internetowych VOD: TVP VOD, Player.pl, RMFON. Dodatkowo spot można usłyszeć na antenie radia RMF FM. Za kreację i produkcję spotu jest odpowiedzialny
Orient Film.
O kampanii
„Mała książka – wielki człowiek” to kampania proczytelnicza prowadzona przez Instytut Książki nieprzerwanie od grudnia 2017 roku. Od tego czasu na oddziałach położniczych szpitali w całej Polsce rozdawane są Wyprawki Czytelnicze wszystkim nowo narodzonym dzieciom, a od 2018 roku specjalne książkowe pakiety trafiają także do dzieci w wieku przedszkolnym za pośrednictwem bibliotek publicznych.
Do tej pory Instytut przekazał Małym Czytelnikom ponad 700 tysięcy książek, a ich rodzice otrzymali broszury informacyjne o roli czytania w życiu dziecka.
Dzięki szeroko zakrojonej kampanii w mediach tradycyjnych i społecznościowych Instytut Książki chce dotrzeć do jak najszerszej grupy osób, które mogą mieć wpływ na wyrobienie u dzieci nawyku czytania – rodziców, opiekunów, wychowawców
i bibliotekarzy. Więcej informacji: www.wielki-czlowiek.pl