Na początku września rozpoczęła się kampania “Was ist das? Kapusta i kwas”, która w humorystyczny sposób nawiązuje do stereotypów na temat języka niemieckiego.
Kampania obejmuje billboardy, infoscreeny oraz kampanię (odsłony) w Internecie (FanPage Goethe Institut i viralowe rozprzestrzenianie reklam).
W ramach akcji zrealizowanych zostało pięć kreacji:
Was ist das? Kapusta i kwas!

Eine kleine Świnke po polu gelaufen.

Meine Mutter ist Computer.

Rowen kopen.

Niśt fersztejen.


Każda z przedstawionych kreacji nawiązuje do zwyczajowego “udawanego niemieckiego”, fraz, które znamy, udajemy, że znamy lub udajemy, że istnieją w języku niemieckim. Goethe-Institut w swojej kampanii pyta, czy “może najwyższy czas uczyć się niemieckiego we właściwym miejscu”. Kampania potrwa przez cały wrzesień. Za pomysł i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Leniva Studio.
Źródło: Goethe-Institut
www.goethe.de

