Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Miód Katowicki – pierwsze słoiki już w sprzedaży

program afiliacyjny

Dla wytworzenia jednego słoiczka miodu 716 pszczół musi odwiedzić 2,8 mln kwiatów… W ulach na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak powstał pyszny miód lipowy. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na ratowanie pszczół i edukację w tym zakresie. „Słodka produkcja” jest efektem powstałej w maju tego roku miejskiej mini-pasieki.

miód katowicki

Grupa Pietrzak może się pochwalić nie tylko szerokim portfolio oferowanych marek samochodów, ale także… własnym miodem. Miód Katowicki powstaje w mini-pasiece (4 ule), która została stworzona dzięki współpracy z Pszczelarium. Na dachu kompleksu budynków, należących do Grupy Pietrzak mieszka  160 tys. pszczół, które w pierwszym sezonie wyprodukowały 60 kg „słodkiego złota”.

Aby wytworzyć jeden słoik o pojemności 280 ml 716 pszczół musiało pokonać ponad 112 tys km i odwiedzić 2,8 mln kwiatków. Oznacza to, że jedna pszczoła pokonała dystans 156 km!

Miód można kupić w salonie  Renault Pietrzak w Katowicach, a także zamówić online, pisząc na adres: marketing@grupapietrzak.pl. Cały zysk z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz ratowania pszczół i edukację w tym zakresie.

Miód Katowicki został przebadany przez Instytut Ogrodnictwa, Zakład Pszczelarstwa w Puławach i zakwalifikowany jako miód lipowy.

Miejskie pasieki to najnowszy proekologiczny trend, któremu hołduje Grupa Pietrzak, właściciel m. in. salonów sprzedaży Renault, Ferrari, Peugeot i Alpine.

Zakładanie miejskich uli to jeden ze sposobów na zwiększanie populacji pszczół, które są zagrożone wyginięciem. Szacuje się, że ponad 75% żywności, którą spożywa człowiek jest pochodną pracy pszczół lub innych zapylających owadów. Miejskie pszczoły zapylają rośliny na ogrodach działkowych, w parkach, na balkonach, dzięki czemu rodzą one zdrowe owoce i wysiewają nasiona. W efekcie skutkuje to większą różnorodnością naszej roślinności, ale także zwierząt: ptaków, jeży, nietoperzy, a mniejszą liczbą owadów niepożądanych, jak muchy czy komary.

GRUPA PIETRZAK

Marka Pietrzak powstała w 1994 roku, jako autoryzowany partner Renault w Polsce. Firma dynamicznie się rozwijała, budując swoją pozycję w oparciu o kolejne marki aut wchodzące do jej portfolio. Obecnie spółki, wchodzące w skład Grupy Pietrzak są właścicielami ośmiu obiektów na terenie Śląska i Warszawy, w których prowadzone są punkty sprzedaży i serwisu takich marek jak Renault, Dacia, Peugeot, Ferrari, Maserati oraz Alpine.

PSZCZELARIUM

Pszczelarium to rodzinna firma, która powstała po dwudziestu latach hobbystycznego zajmowania się pszczołami w przydomowej pasiece. Od 2013 roku realizuje pionierski w Polsce pomysł pomagania pszczołom poprzez zapraszanie ich bliżej nas, czyli do miast. Pasieki prowadzone przez Pszczelarium można spotkać na dachach, w ogrodach i parkach Warszawy, Katowic, Gdańska czy Lublina. W efekcie Pszczelarium opiekuje się kilkoma milionami pszczół. Pozyskuje od nich doskonały i nieoczywisty miejski miód. Pszczelarium prowadzi również m.in. warsztaty edukacyjne dla dzieci i szkolenia pszczelarskie.

Dodaj komentarz