Firma AkzoNobel w ramach akcji Dulux Let’s Colour przy współpracy ze Stowarzyszeniem Stacja Muranów pomalował mural Davida Bowiego na warszawskim Żoliborzu.
21 kwietnia o godz. 18.00 przy ul. Marii Kazimiery 1 miało miejsce uroczyste odsłonięcie murala, przedstawiającego podobiznę zmarłego niedawno muzyka. – Już od kilku lat w ramach programu Dulux Let’s Colour dodajemy kolor i pozytywną energię lokalnym społecznościom. Tym razem AkzoNobel namalował razem ze Stowarzyszeniem Stacja Muranów mural Davida Bowiego, co było doskonałą okazją do włączenia się w społeczny projekt związany z kulturą – mówi Katarzyna Kowalczyk z AkzoNobel, światowego producenta farb dekoracyjnych, reprezentowanego w Polsce przez takie marki jak Dulux, Nobiles, Sadolin oraz Hammerite.
W lutym tego roku Stacja Muranów ogłosiła konkurs na projekt muralu. Wygrał go Dawid Celka i to jego malowidło upamiętnia jedyną wizytę jednego z najważniejszych muzyków drugiej połowy XX wieku w Warszawie. Miejsce umieszczenia muralu nie jest przypadkowe. W 1973 (niektóre źródła mówią o 1976 roku) Bowie odbył w tych okolicach krótki spacer w czasie przerwy w podróży z Moskwy do Paryża.
Muzyk miał niecałą godzinę i z Dworca Gdańskiego udał się w kierunku placu Wilsona (wówczas Komuny Paryskiej). Tam w księgarni kupił kilka płyt, a wśród nich chociażby album zespołu Śląsk, który stał się dla niego później inspiracją do stworzenia utworu „Warszawa”.
Czym jest projekt Dulux Let’s Colour?
Dulux Let’s Colour jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru. Wspólnie z mieszkańcami i artystami rozprzestrzeniamy kolor w miastach, zmieniając życie ludzi na lepsze i sprawiając, że czują się lepiej w miejscach, w których funkcjonują, na co dzień. Naszym celem jest stworzenie światowego ruchu Dulux Let’s Colour, do którego każdy może dołączyć i zmieniać świat na piękniejszy. Do tej pory malowaliśmy m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach i RPA. W 2011 roku do grona krajów, w których projekt jest implementowany, dołączyła Polska.
Przykłady globalnych realizacji
Brazylia, Francja, Indie, RPA, Holandia, Turcja i Wielka Brytania to kraje, gdzie Dulux Let’s Colour zostawił już swój ślad. Mieszkańcy m.in. Paryża, Rio de Janeiro i Johannesburg’a zakasali rękawy, chwycili wałki i pędzle i przyłączyli się do nas, malując szkoły, ulice i place. Udało się nam zarazić ludzi entuzjazmem i dodać kroplę koloru do kawałka naszego globu.
Zobacz też:
Dlaczego ludzie opuszczają Twoją stronę internetową?
Darmowy Spotify Premium dla użytkowników TikToka