w ,

Dlaczego ludzie opuszczają Twoją stronę internetową?

Dlaczego ludzie opuszczają twoją stronę internetową
Dlaczego ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Wśród klientów, którzy zgłaszają się po pomoc do Agencji SEO/SEM Widzialni.pl, znajdują się osoby wychodzące z założenia, że „wszystko robią dobrze”, a brak klientów argumentują wpływem niezależnych czynników zewnętrznych. Często prawda okazuje się zgoła inna. Już wstępny audyt strony internetowej, pozwala wychwycić wszystkie „czynniki zewnętrzne”, które uniemożliwiają przyjemne i łatwe poruszanie się po konkretnej witrynie.

Odczucia czy reakcje, towarzyszące użytkownikowi podczas korzystania z nowego produktu określane są mianem User Experience (UX) i stanowią istotny czynnik warunkujący wyniki sprzedaży. W tym przypadku jako produkt traktowana jest strona internetowa. Co może wpłynąć na wzbudzenie negatywnych reakcji i podjęcie decyzji o opuszczeniu strony bez dokonania konwersji?

Strona www nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych

W XXI wieku użytkownicy nie marnują swojego czasu na przeglądanie stron internetowych, które nie wczytują się prawidłowo na urządzeniach mobilnych. Coraz rzadziej korzysta się z Internetu zasiadając do biurka i włączając komputer stacjonarny czy laptop. Najwięcej czasu w sieci spędza się jadąc tramwajem, stojąc w kolejce czy w korku lub wykorzystując wolną chwilę pomiędzy kolejnymi spotkaniami. Zaleceniem każdego pozycjonera będzie zadbanie o responsywność strony. Automatyczne dopasowywanie się elementów strony do urządzenia posiadanego przez użytkownika, w istotny sposób zwiększy jej wartość. Jest to ważny element optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Strona długo się wczytuje

Nawiązując do powyższego punktu – mało kto ma tyle wolnego czasu, żeby czekać aż załaduje mu się strona. Tym bardziej, jeśli odwiedza nową domenę i nie ma gwarancji, że znajdzie tam to, czego szuka. Użytkownikowi będzie zależało na 3 rzeczach – strona www powinna być prosta w nawigacji, odpowiadać na jego potrzeby, a przede wszystkim… płynnie działać! Co może wpływać na to, że strony długo się wczytują? Z reguły problem stanowi przeładowanie strony oraz zbyt duży rozmiar grafik / zdjęć.

Google PageSpeed Insights jest narzędziem, które analizuje konkretny adres www i dzieli elementy strony na „Należy poprawić” i „Warto poprawić”. Zbyt długi czas wczytywania strony może spowodować utratę potencjalnego klienta, a dodatkowo sama szybkość ładowania jest jedynym z czynników, który może wpływać na pozycjonowanie strony.

Zbyt mało treści na stronie

Zadbanie o wyczerpujące opisy produktów czy kategorii może pomóc użytkownikom w podjęciu decyzji o dokonaniu zakupu. Dobry tekst w rozumieniu potencjalnego klienta i w kontekście skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego, będzie charakteryzował się odmiennymi cechami. Dla użytkownika ważne jest, aby w treści zawarte były najważniejsze informacje, np. w przypadku ubrań będzie to materiał i sposób pielęgnacji, wymiary, krój, szczegóły produktu, opinie innych kupujących czy kilka zdań na temat producenta. Natomiast to, na co zwróci uwagę specjalista ds. SEO, zlecając napisanie tekstów copywriterom, to zawartość fraz kluczowych, ich synonimów i wersji rozszerzonych, czyli tzw. long tail. Pozycjoner skupi się na wszystkich słowach, które skierują potencjalnego klienta na daną stronę.

„Sprzedający przebywa na urlopie” – strona nie działa?

Oczywiste jest, że każdy ma prawo do wypoczynku, nawet właściciel sklepu internetowego. Jednak całkowite „wyłączenie sklepu” na czas urlopu może przynieść negatywne konsekwencje w postaci utraty potencjalnych klientów oraz spadku pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Najlepszym rozwiązaniem jest zamieszczenie czytelnej informacji dla użytkowników o tym, że działalność sklepu zawieszona jest czasowo, sprzedający przebywa na urlopie, wciąż można dokonywać zakupu produktów, aczkolwiek czas wysyłki zostaje wydłużony. Z kolei dla robotów wyszukiwarek, zamknięcie sklepu jest jednoznacznym powodem, dla którego należy usunąć jego adres www z indeksu.

Oczywiście, szybki „powrót” zwiększa prawdopodobieństwo, że roboty sieciowe nie zdążą zaindeksować tej zmiany i chwilowa nieobecność nie wpłynie negatywnie na wypracowane pozycje w wynikach wyszukiwania. Niemniej warto zabezpieczyć się na taką ewentualność, zadbać zarówno o klientów, jak i o osiągnięte efekty pozycjonowania.

4 komentarze

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Reklama w google

    Reklama w Google to jedna z najpopularniejszych form promocji w internecie. Co warto o niej wiedzieć?

    W polsce działa już 51 tys. Sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe [raport]

    W Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe [raport]