w

7 narzędzi marketingowych, które ułatwią pracę i pozwolą działać efektywniej

Narzędzia marketingowe
narzędzia marketingowe

Narzędzia marketingowe to wszystkie te rozwiązania, które pozwalają zoptymalizować pewne procesy czy osiągać lepsze efekty. Krótko mówiąc – działać skuteczniej przy mniejszym nakładzie pracy. Mogą okazać się pomocne w wielu obszarach, ale 4 z nich zasługują na szczególną uwagę.

Narzędzia marketingowe związane z SEO

Jedną z najważniejszych kwestii związanych z widocznością w internecie z pewnością jest SEO. To właśnie wiedząc, jak dobierać słowa kluczowe i w jaki sposób wplatać je w tekst, można zupełnie za darmo pozycjonować stronę coraz wyżej. Jednym ze sposobów na znalezienie odpowiedniej frazy może być zastanowienie się, jakiego sformułowania użyłoby się na miejscu użytkownika wyszukiwarki.

To jednak nie zawsze skuteczna metoda. I właśnie tutaj mogą się przydać się pewne narzędzi marketingowe. Analizując liczbę zapytań pod dane frazy, pomogą wybrać tę najlepszą czy znaleźć ewentualne błędy w zakresie SEO swojej strony. I tak przydatne mogą się okazać:

  • Google Search Console – to darmowe narzędzie do analizy SEO. Dzięki niemu łatwo można wykryć pewne błędy, które negatywnie wpływają na pozycję w wyszukiwarce
  • Senuto – podobnie jak inne płatne narzędzia marketingowe dotyczące pozycjonowania Senuto pozwala monitorować widoczność, dobierać słowa kluczowe czy analizować zmiany pozycji pod kątem konkretnych fraz. Za korzystanie z Senuto trzeba już zapłacić co najmniej kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Jest to jednak bardzo rozbudowane i przede wszystkim przydatne narzędzie dla osób, które chcą zadbać o swoją widoczność w sieci.

Narzędzia do analizy

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiegokolwiek biznesu bez analizowania danych i wyciągania wniosków. Właśnie dlatego w przypadku marketingu online takie narzędzie też mogą okazać się konieczne. Absolutna podstawa to oczywiście Google Analytics, przede wszystkim dlatego, że pozwala uzyskać naprawdę dużo danych bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

Przy użyciu Google Analytics można dowiedzieć się m.in. jaka jest liczba wejść na stronę, ile czasu spędzają na niej użytkownicy, jakie jest ich zaangażowanie czy jakie podstrony odwiedzają. Jest to więc narzędzie pozwalające poznać swoich odbiorców, a także tworzyć coraz bardziej skuteczne i angażujące treści.

A skoro już mowa o analizie danych to drugim ważnym narzędziem będzie Brand24. Zawiera ono 20 wskaźników marketingowych, z pomocą których można zmierzyć skuteczność swoich działań w sieci. Mowa tu m.in. o blogach, forach czy social media. To właśnie dzięki Brand24 można dowiedzieć się, jaki jest zasięg w mediach społecznościowych, ile interakcji wzbudzają zamieszczane treści czy jakie źródła pozyskują najwięcej wyników.

Narzędzia do content marketingu

Aby przyciągać nowych odbiorców i angażować, trzeba pisać o tym, o czym grupa docelowa rzeczywiście chce czytać. I tutaj właśnie pojawia się pojęcie content marketingu. Treści muszą być wartościowe z punktu widzenia czytelnika czy obserwatora.

Jednym z prostych sposobów na dowiedzenie się, o czym odbiorcy treści chcą się dowiedzieć, jest analizowanie komentarzy, prywatnych wiadomości czy powtarzających się pytań. Można w tym celu posiłkować się także takimi stronami jak Answer the Public czy Ubersuggest, które wskażą najczęściej wpisywane frazy.

To jednak całkowite podstawy. Warto jednak dodatkowo posiłkować się specjalnym narzędziem. Dobrym rozwiązaniem będzie tu BuzzSumo. Z jego pomocą można przeanalizować, które posty czy filmy cieszą się największym zainteresowaniem i maksymalnie angażują. To dobry punkt wyjścia do stworzenia kolejnych treści w tej samej tematyce (przeprowadzenia recyklingu contentu), lepszego poznania swoich odbiorców, a nawet duża podpowiedź przy tworzeniu płatnych kampanii.

Narzędzia związane z grafiką

Dobre treści w internecie to jednak nie tylko słowa kluczowe czy odpowiednio dobrany content. Znaczenie ma też pierwsze wrażenie. I właśnie tutaj z pomocą przychodzą rozwiązania graficzne takie jak:

  • Darmowe banki zdjęć: przy pomocy stron takich jak Pexels.com, Pixabay.com czy Unsplash.com można znaleźć wiele zdjęć wysokiej jakości w praktycznie każdej tematyce, które świetnie sprawdzą się jako obrazek do postu
  • Canva – przy promowaniu oferty pomocne mogą okazać się także różnego rodzaju narzędzia do tworzenia grafiki. I tutaj z pomocą przychodzi Canva. Aplikacja zawiera wiele prostych, darmowych szablonów. Z jej pomocą można tworzyć grafiki do social media, plakaty, wizytówki i wiele innych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pierwsze w polsce badania na temat samotności pokolenia z: połowa z nich nie może liczyć na wsparcie w domu

Pierwsze w Polsce badania na temat samotności pokolenia Z: połowa z nich nie może liczyć na wsparcie w domu

Oshee iga świątek

Iga Świątek ambasadorką OSHEE