Eyetracking to narzędzie służące do badań serwisów internetowych, aplikacji, mailingów, reklam. Wszystkiego 🙂 Eyetracking możliwia śledzenie ruchów gałek ocznych osoby, która przygląda się badanej rzeczy.
Analiza zachowania użytkownika pomaga później stworzyć bardziej efektywne serwisy i reklamy
Poniżej przedstawiamy ciekawe przykłady heat map z badań eyetrackingowych.
Poniższe przykłady świetnie pokazują, że w reklamie lepiej działa model, który patrzy tam, gdzie my mamy patrzeć, a nie prosto „na nas”.
brassringmultimedia.com
brassringmultimedia.com
http://thinkeyetracking.com/
Gdzie patrzą kobiety, a gdzie mężczyźni:
Najpierw piersi, później obrączka
Oto ciekawy przykład tego, co nazywamy banner blindness. Bannery oznaczone są w ramkach – zobaczcie, czy warto inwestować w takie placementy, na które użytkownicy zdecydowanie nie zwracają uwagi.
Jak chcesz coś ukryć, to schowaj to na drugiej stronie wyników googla. Powiemy więcej – możeszto schować nawet na pierwszej stronie – na pozycji 5-10.
Jest miłość, musi być biżuteria 🙂