Inicjatywa, która rzuca nowe światło na innowacje – znamy nominacje w konkursie Innovation AD #Award 2016 Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. 172 zgłoszone projekty , 51 nominacji i nagrody specjalne „GAME CHANGER”. Tegoroczne Jury nominowało do nagród Innovation AD #Award 51 projektów. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas Gali w dniu 23 maja 2016r. w Teatrze Polskim w Warszawie.
Konkurs nagradza innowacyjne modele biznesowe, projekty wnoszące nową wartość oraz unikalne pomysły z dziedziny marketingu i komunikacji marketingowej wprowadzone w życie. W tym roku do konkursu zostały zgłoszone 172 projekty w 9 kategoriach. Prace oceniało 37-osobowe Jury pod przewodnictwem Piotra Voelkela, założyciela Grupy Kapitałowej VOX oraz pod opieką 2 przewodniczących grup jurorskich: Rafała Ciszewskiego, Wiceprezesa Zarządu K2 Internet oraz CEO K2 Media i Piotra Jaś, General Managera CEE BlaBlaCar.
Obrady jury odbywały się w dwóch etapach: online – wyłoniona została shortlista oraz offline, czyli obrady „na żywo”. Podczas drugiej części obrad jurorzy najpierw dyskutowali o projektach, następnie zatwierdzili nominacje, spośród których zagłosowali na nagrody – w tym roku po raz pierwszy przyznane zostały złote, srebrne i brązowe statuetki.
Jury oceniało projekty, przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny innowacyjności określonych w konkursie:
1.Czy projekt rozwiązuje określony problem konsumenta, marki lub organizacji?
2.Czy jest innowacyjny w kategorii produktowej, kreuje nową wartość, przełamuje schematy?
3.Czy po wdrożeniu tej innowacji reguły gry na rynku uległy lub mogły ulec zmianie między innymi w obszarach struktury rynku, tworzenia nowego rynku, powstania nowego standardu czy reakcji konkurencji?
4.Czy projekt ma potencjał na zgłoszenie do Lions Innovation lub jest unikalny na skalę światową?
Podczas Gali zostaną także ogłoszone nagrody specjalne „GAME CHANGER” w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku. To nagrody za najbardziej innowacyjne i przełomowe działania i idee w branży komunikacji marketingowej, marketingu, mediów i biznesie, które kształtują naszą rzeczywistość – prekursorów zmian, wobec których rynek nie mógł i nie może pozostać obojętny. Kandydatury do „GAME CHANGER” zgłaszały osoby i firmy, które w poprzednich edycjach konkursu były laureatami tych nagród, pełniły funkcje Przewodniczących konkursu oraz przedstawiciele Komitetu Organizacyjnego projektu.
O tym kto otrzymał nominacje można przeczytać na: http://innovationad.pl/konkurs/wyniki/
[podobne_K2]