Dobry content marketing wymaga sporych nakładów czasu i sił, których może brakować Twoim pracownikom. Rozwiązaniem może być zlecenie tych zadań firmie zewnętrznej, która zapewni treści na równie dobrym, a często wręcz wyższym poziomie niż to, co byłbyś w stanie stworzyć na własną rękę.
Spis treści
Korzyści płynące z outsourcingu
Choć korzystanie z usług firm zewnętrznych tradycyjnie kojarzy się z dodatkowymi kosztami, outsorcing content marketingu może przynieść spore oszczędności, przede wszystkim w dziedzinie czasu i energii. Gdy content marketing jest tylko jednym z wielu aspektów działalności firmy trudno oczekiwać, że treści będą świetne i dopieszczone.
Stworzenie jednej notki blogowej, uwzględniając wyszukiwanie informacji, pisanie, edycję i w końcu publikację może zająć nawet kilka godzin. W tej sytuacji decydując się na outsorcing odciążasz swój zespół, który może poświecić czas na inne zadania, a równocześnie zyskujesz pomoc ekspertów, którzy „zjedli zęby” na tworzeniu contentu, więc wedle wszelkiego prawdopodobieństwa są w stanie osiągnąć znacznie lepsze efekty.
Profesjonalizm to podstawowy, ale nie jedyny atut autorów zewnętrznych. Ponieważ nie są częścią firmy, dysponują świeżym oglądem sytuacji i mogą znacznie łatwiej wczuć się w sytuację odbiorcy Twoich produktów czy usług, a co za tym idzie tworzyć treści z tej perspektywy. W tym przypadku nieznajomość meandrów funkcjonowania firmy jest zaletą, ponieważ osoby z zewnątrz potrafią dostrzec, co jest naprawdę ważne z punktu widzenia klienta. Wiedzę zawsze można uzupełnić, ale styl, lekkie pióro oraz możliwość obiektywnej oceny to walory, które w przypadku autorów zewnętrznych mają szczególne znaczenie.
Co warto zlecać?
Gdy już wybierzesz odpowiednich autorów musisz się zastanowić, które z elementów działań content marketingowych warto zlecać. Zakres jest spory, zaczynając od tworzenia treści pisanych, audio i video, przez konkretne typy contentu, takie jak posty blogowe, artykuły czy e-booki, aż po pomiar efektywności i zarządzanie treścią, tj. od momentu powstania aż do publikacji oraz kontrolowanie feedbacku od klientów.
Spośród wszystkich wymienionych zadań zdecydowanie najczęściej zleca się tworzenie treści. Ten aspekt zajmuje najwięcej czasu i wysiłku, więc lepiej powierzyć go komuś, kto podejdzie do sprawy z pełnym zaangażowaniem. Jeśli nie jesteś pewien decyzji, zacznij od analizy swoich potrzeb i możliwości – być może jesteś zadowolony z treści tworzonych przez Twoich pracowników, ale chcesz je podrasować lub skonsultować, lub też nie masz czasu na kontrolę skuteczności.
Kto powinien decydować się na outsorcing?
Na to pytanie nie ma łatwej odpowiedzi, ale są liczby. Zgodnie z raportem Marketing Profs i firmy Junta24, specjalizującej się w świadczeniu usług z zakresu content marketingu, 55% firm B2B zleca na zewnątrz przynajmniej część zadań content marketingowych, przy czym najchętniej robią to duże firmy ze sporymi budżetami. To, czy zdecydujesz się na ten krok powinno zależeć od sytuacji. Wybór jest kwestią indywidualną, ale pamiętaj, że treści pochodzące z zewnątrz zwykle mają lepszą jakość od tych tworzonych wewnętrznie, naprędce i pod presją czasu.