Nie bez powodu tak często powtarza się hasło „content is the king”. Obojętnie, czy prowadzisz swój firmowy Fanpage, blog, który póki co jest tylko Twoim hobby, czy też tworzysz całe strategie marketingowe – jeśli chcesz przyciągać nowych czytelników, a przede wszystkim zatrzymywać ich przy sobie na dłużej, to musisz nie tylko pisać regularnie, ale też zadbać o jakość. Rzecz w tym, że nawet merytoryczna treść podana w nudny sposób nie robi wrażenia. Jeśli wydaje Ci się, że to, czym chcesz się dzielić, jest wartościowe, ale podane w nudny sposób, to te metody na urozmaicenie contentu mogą Ci się przydać.
Spis treści
Jakie treści możesz tworzyć?
W przypadku bloga najbardziej naturalne będzie wstawianie klasycznych postów opatrzonych ciekawą grafiką i przyciągającymi wzrok nagłówkami. Jeśli z kolei prowadzisz profil na Instagramie, na pewno zdajesz sobie sprawę, że najważniejsza jest estetyka grafiki.
Oprócz tego musisz też zadbać o tagi i dodać opis, który zachęci do dyskusji, obserwowania Twojego profilu czy wracanie po więcej. To jednak bardzo oczywista droga, ale wcale nie jedyna! Istnieją pewne metody na urozmaicenie contentu i to niezależnie od tego, czy tworzysz treści na swój blog, profil firmowy na Facebooku, czy też próbujesz dopracować konto na Instagramie.
1. Treści eksperckie
Warto zadbać o budowanie zaufania do siebie i swojej marki. Może nie masz własnej działalności, tylko hobbystycznie piszesz blog, ale jednak z założenia chcesz się na nim dzielić ciekawymi wpisami. Buduj więc swoją pozycję eksperta. Obojętnie, czy piszesz o kosmetykach, rękodziele czy tematyce typu lifestyle.
W każdym z tych przypadków możesz powołać się na ciekawe filmy czy książki albo tworzyć całe cykle artykułów, które powiążesz ze sobą linkami. W przypadku niektórych tematów świetnie sprawdzi się też pisanie tekstu opartego na rzetelnych źródłach, takich jak badania naukowe. Z czasem blog z pasji może przekształcić się w pełnoprawny biznes. A z tak zbudowaną pozycją będzie Ci łatwiej mnożyć zyski.
W przypadku social media Twoje możliwości są nieco ograniczone. Instagram nie jest dobrym kanałem do pisania długich elaboratów opatrzonych źródłami. Podobnie jak Facebook. Nie zmienia to jednak faktu, że możesz oprzeć się na wartościowych publikacjach czy pochwalić się dużą wiedzą. Wystarczy, że dopasujesz długość i styl posta do mediów społecznościowych, na których go publikujesz.
2. Poradniki i ebooki
Te dwie metody na urozmaicenie contentu nie bez powodu znajdują się w jednym podpunkcie. Bardzo często poradniki przybierają bowiem formę typowego ebooka, tyle że w skróconej wersji. Dodając do niego grafikę i dbając o estetykę, możesz sprawić, że ludzie chętnie będą z niego korzystać. To też świetny sposób do osiągniecia dodatkowych korzyści – możesz np. zaoferować darmowego ebooka czy poradnik w formie pdf w zamian za zapis na newsletter.
Oczywiście poradnik może też przybrać formę typowego wpisu blogowego. W ten sposób również osiągniesz wiele korzyści – np. zadbasz o SEO czy zachęcisz czytelników do dyskusji pod postem. Obojętnie jednak, na jaką formę się zdecydujesz, poradniki i ebooki to świetny sposób, by umacniać swoją pozycję eksperta, a przy okazji dać ludziom coś więcej niż kolejny wpis na blogu czy w social media.
3. Autorskie treści
Artykuły w internecie mnożą się jeden po drugim. Większość z nich to kopie wpisów znalezionych na innych blogach. Ludzie chętnie powtarzają newsy czy tematy, które akurat są „na czasie”. Z tego powodu stworzenie treści na zupełnie nowy temat może być świetnym pomysłem na wyróżnienie się.
Niekoniecznie musi to polegać na przeprowadzeniu badań (na co mogą pozwolić sobie np. większe firmy). Wśród przykładów autorskich treści można wymienić także oryginalne wywiady, studium przypadku czy zebranie w jednym miejscu informacji, które trudno znaleźć w internecie. Nowe, wartościowe treści są motorem napędowym, pobudzają zaangażowanie i chętnie są udostępniane. Wiedząc, że dany blog czy profil to nie kolejne miejsce, gdzie pojawią się powtarzane wielokrotnie tematy, odbiorcy chętnie będą wracać po więcej.
4. Filmy podsumowujące
Jeśli Twoje tworzenie contentu zwykle ogranicza się do napisaniu artykułu czy postu, możesz pomyśleć o urozmaiceniu tych treści filmami. Niekoniecznie musisz od razu porywać się do nakręcania długich filmów będących powtórzeniem całych treści w innej formie czy zakładać nowy kanał na YouTube.
Świetnie sprawdzą się tu także krótkie filmiki zawierające podsumowanie najważniejszych kwestii czy wypunktowanie najważniejszych informacji albo w jakiś sposób poszerzające temat, który poruszasz. W czasach YouTube i Instagrama wielu odbiorców chętniej ogląda filmy niż czyta artykuły, dlatego może to być skuteczny sposób na przykucie ich uwagi.