w

Paryski adbusting: dzieła sztuki zastąpiły reklamy

Paryski adbusting: dzieła sztuki zastąpiły reklamy

„OMG, kto ukradł moje reklamy?” to tytuł akcji francuskiej streetarterki Etienne Lavie, która postanowiła zamienić miejską przestrzeń w prawdziwą galerię sztuki. By to zrobić, zakleiła wszechobecne reklamy reprodukcjami słynnych obrazów.

Miejsce bilbordów, citylightów i reklam na ścianach metra zajęły wielkoformatowe reprodukcje prac mistrzów pędzla. Do upiększenia zalanego reklamami Paryża adbusterka wykorzystała między innymi słynną „Wolność wiodącą lud na barykady” Eugene’a Delacroix, prace mistrza nurtu Art Nouveau Alfonsa Muchy i podwójny portret anonima „Dwie kobiety w wannie” przedstawiający jedną z kochanek Henryka VI oraz jej siostrę. Dzieła sztuki, które za sprawą artystki wyszły na ulicę, w oryginale można oglądać między innymi w Luwrze oraz Musée d’Orsay.

Projekt upiększający przestrzeń Paryża miał zwrócić uwagę na zawłaszczanie miasta przez reklamy, które mnożą się bez pamięci nawet w jednej ze światowych stolic sztuki. Akcja wymagała zaangażowania i przygotowań, ale dzięki Lavie paryżanie mogli choć na chwilę odetchnąć od wszechobecnej komercji, oglądając na billboardach sceny rodzajowe, pejzaże i portrety wielkich mistrzów.

le_songe

zeuxis

pygmalion_et_galatée1

boldini

Zakupy z NEO24.pl będzie można odebrać w 2500 kioskach RUCHu w całej Polsce

Zakupy z NEO24.pl będzie można odebrać w 2500 kioskach RUCHu w całej Polsce

Badania idealo: Jakie kolory sprzedawcy wybierają dla swoich sklepów internetowych?

Badania idealo: Jakie kolory sprzedawcy wybierają dla swoich sklepów internetowych?