Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Polacy kupują gwiazdkowe prezenty w sieci

Czwarty kwartał roku to tradycyjnie najgorętszy okres dla branży e-commerce. NEO24.PL, największy polski sklep internetowy i lider sprzedaży RTV AGD, wszedł w sezon gwiazdkowych zakupów z nową strategią i modelem biznesowym. Zaoferował Klientom szerszy wybór IT i zabawek oraz dodatkowe kategorie: produkty dla zwierząt, „dom i ogród”, opony oraz perfumy.

„Pierwsze podsumowania i dobre wyniki czwartego kwartału cieszą tym bardziej, że zdecydowaliśmy się na odważny ruch biznesowy: wprowadziliśmy nowy model działania NEO24.PL w najgorętszym dla naszego biznesu momencie roku. Postawiliśmy na znaczne rozszerzenie oferty i odnieśliśmy podwójny sukces. Po pierwsze – odnotowaliśmy ogromne zainteresowanie konsumentów nowymi kategoriami produktów i udowodniliśmy, że możemy z powodzeniem rozwijać się w kierunku sklepu multibranżowego. Po drugie – utrzymaliśmy pozycję w czołówce rynku w kluczowych dla nas segmentach: RTV, AGD i IT. Po trzecie wreszcie, mogliśmy obserwować generalny wzrost zainteresowania Polaków zakupami w sieci – przyrost kupujących gwiazdkowe prezenty w naszym sklepie po raz kolejny osiągnął w tym roku dwucyfrowy poziom. Jeżeli taki wzrost odnotowuje największy e-sklep na rynku, można śmiało postawić tezę, że generalnie branża e-commerce może mieć powody do zadowolenia. Polaków nie trzeba już przekonywać do tego, że zakupy w sieci są bezpieczne, tanie i znacznie wygodniejsze niż tradycyjne” – mówi Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL.

W nowym formacie witryny, www.neo24.pl stało się pierwszym w Polsce sklepem, który oferuje jeden koszyk dla kilku domen. Oprócz RTV/ AGD/ IT w portfolio sklepu znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród“ (narzędzia, sprzęty ogrodowe) oraz „zoo“ (karmy i akcesoria dla zwierząt). Poszczególne kategorie produktów – tak jak w zwykłym centrum handlowym, gdzie potrzebne są osobne sklepy – rządzą się innymi regułami wyboru i ekspozycji. Na www.neo24.pl każda z kategorii ma inną specyfikę prezentowania produktów, a także inne wymiary filtrów – dla przykładu: zabawki możemy dobierać pod kątem wieku czy płci, a opony dobieramy pod konkretny model samochodu.

Jakie prezenty kupiliśmy w tym roku przez internet?

Jak co roku, ogromnym zainteresowaniem cieszyły się w tym roku prezentowe przeboje z segmentu elektroniki i IT (tablety, konsole i gry, smartfony, ale także notebooki) – Gwiazdka to często moment, który mobilizuje nas do kupienia sobie lub najbliższym wymarzonego sprzętu. W przypadku niektórych produktów z tego segmentu, najpopularniejszych modeli czy top-nowości, grudniowe wzrosty sięgają nawet kilkuset procent.

Do pozycji chętnie kupowanych w NEO24.PL na prezenty, tradycyjnie należały także: małe AGD (maszynki do golenia, depilatory, prostownice, suszarki, elektroniczne szczoteczki do zębów, blendery, wypiekacze do chleba, gofrownice etc.). I wreszcie, jak co roku, sprzedażowym hitem w NEO24.PL okazały się telewizory i zestawy kina domowego, które tradycyjnie przed Bożym Narodzeniem odnotowują ogromne wzrosty sprzedaży. Średnia wartość koszyka zakupowego w NEO24.PL w okresie okołoświątecznym to prawie 1000 zł.

Przedświątecznym strzałem w dziesiątkę i źródłem najwyższych procentowo wzrostów obrotów w NEO24.PL okazały się nowe kategorie, dodane lub znacznie poszerzone w ramach nowej strategii sklepu. Najlepszym przykładem są tu zabawki i perfumy. Wprowadzone pilotażowo do sprzedaży wczesną jesienią 2013 roku, w ciągu kilku miesięcy osiągnęły zakładaną efektywność biznesową.

Domena z produktami dla dzieci odnotowała wzrost ruchu na poziomie 70% (z listopada na grudzień) i niemal 60% wzrost obrotów – to wzrost wyższy niż poprzedzająca Święta średnia rynkowa, co oznacza, że NEO24.PL nie tylko z sukcesem wszedł w nowy segment biznesu, ale też odebrał Klientów konkurencji.

Wśród sprzedażowych hitów w NEO24.PL znalazły się m.in.: zestawy Lego Friends (sprzedał się niemal cały magazyn!), Lego City oraz tory dla samochodzików Carrera. Co ciekawe, mniejszym niż rok temu zainteresowaniem cieszyły się lalki Barbie, Monster High oraz Furby. Średnia wartość koszyka zakupowego w przypadku zabawek wyniosła ponad 200 złotych.

„Zabawki, szczególnie droższe, to doskonały przykład kategorii, na której najlepiej widać przewagę zakupów internetowych nad poszukiwaniem prezentu w centrach handlowych. Jak co roku, na listy wymarzonych przez dzieci pozycji trafiło około 20 top pozycji – m.in. określone zestawy klocków. W dużej części tradycyjnych sklepów ich zapas błyskawicznie się wyczerpał, a poszukiwania marketu, w którym byłby dostępny na półkach mogły się ciągnąć w nieskończoność. W NEO24.PL ten problem nie istnieje – towar jest dostępny w centralnym magazynie i trafia do kupującego prosto stamtąd, można go znaleźć i kupić bez wychodzenia z domu. Ponadto, przy naszej skali biznesu, jesteśmy w stanie pozyskać od dystrybutorów i stworzyć ogromne zapasy prezentowych hitów, w tym także rzadziej spotykane modele” – komentuje Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL.

Wzrost ruchu na domenie z perfumami wyniósł z kolei aż 70%, a obrotów – rekordowe 150%. Najpopularniejszą pozycją była woda perfumowana Calvin Klein Euphoria Women 100ml, Boss i Azzoro Chrome. Poza tym kupujący wybierali raczej klasyki niż super nowości z 2013 roku – na czele prezentowych zakupów znalazły się m.in.: Cerrutti 1881, ICEBERG, Calvin Klein, Davidoff. Klienci preferowali objętość do 100ml.

źródło: mat. pras.

czytaj:   Skuteczne kampanie retargetingowe  - wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów