Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem internautów wybrali Słowo Roku 2013, a PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i widzialni.pl przebadali medialność i popularność zwycięskiego słowa oraz wszystkich wyróżnionych w plebiscycie.Gender zrobiło w 2013 r. błyskotliwą karierę. W ciągu dwunastu miesięcy pojawiło się w 17,5 tys. publikacji, ale… nie było najbardziej medialne.
Prawdziwych ekspertów ze świecą szukać, ale to właśnie ekspert jest najbardziej medialnym słowem 2013, przewyższając ilością publikacji aż 10krotnie popularne gender. Ponad 170 tys. informacji z ekspertem w tle, w dodatku jest to słowo notujące stały roczny przyrost artykułów w przeciwieństwie do gender, na które moda zapanowała jesienią.
Innym „modnym sezonowcem” jest tęcza, obwieszczająca swoją medialną popularność po Marszu Niepodległości. Czasu do końca roku miała niewiele, ale i tak udało jej się zgromadzić ponad 30 tys. materiałów na swój temat.
Co jeszcze warto wiedzieć na temat trendów w języku polskim? Przybliży Wam to poniższa infografika.
Źródło: mat.pras.