Polska Agencja Kosmiczna ogłosiła otwarty konkurs na swoje nowe logo. Chętni mają spore pole do popisu, ponieważ POLSA aktualnie nie posiada go w ogóle. Co więcej, nie prowadzi nawet strony internetowej, a na jej facebookowym profilu (ostatnio aktualizowanym 11 lutego) króluje… logo NASA.
Logo powinno mieć formę słowno-graficzną (w dwóch wersjach językowych i przy wykorzystaniu słów Polska Agencja Kosmiczna i Polish Space Agency) oraz nawiązywać do przestrzeni kosmicznej, ale nie w sposób przypominający znaki innych agencji. Ergo – nawiązania do NASA są zabronione. Na zwycięstwo mogą liczyć znaki, które charakteryzuje oryginalność, rozpoznawalność, wysoki poziom artystyczny i możliwość oddania charakteru działalności agencji. Ze szczegółami regulaminu można zapoznać się tutaj.
Konkurs jest otwarty, co oznacza, że swoje propozycje zgłaszać może każdy, a twórca wybranego znaku otrzyma 10 000 złotych. Internauci z facebookowej grupy Polish Designers – After Hours zgłosili swoje pierwsze, nieśmiałe propozycje, utrzymane w kontekście najbardziej kojarzonym z polską aktywnością kosmiczną, czyli serią memów „Poland can into space”.
Serwis Sadistic.pl zgłosił swoją propozycję, zanim to było modne, ale choć intrygująca, nie kwalifikuje się ze względu na zbyt duże podobieństwo do logo NASA.
Na szczęście polska historia kosmicznych podbojów ma również własne symbole.
Zgłoszenia można nadsyłać do 15 października, a zwycięski projekt zostanie ogłoszony 9 listopada.
Nieco więcej o ulubionym przez POLS-ę logo NASA przeczytacie tutaj.