OMD z unikatową kreacją dla McDonald’s
Ponad 770 tys. zł od Mastercard dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z Twittera, eSkarbonek i aukcji onlineWMastercard grał z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy już po raz siódmy. W tym roku kolejny raz dostarczył innowacyjne rozwiązania, dzięki którym darczyńcy mogli wspierać Orkiestrę nawet bez wychodzenia z domu, takie jak eSkarbonki czy twitterowa akcja „Mastercard gra z WOŚP”. Nie zabrakło również Bezcennej Niespodzianki – dzięki wolontariuszowi Piotrowi, Mastercard wraz z Jurkiem Owsiakiem przygotuje niezwykły mural dla sztabu WOŚP z Łodzi.
W tym roku po raz drugi działały eSkarbonki, czyli „wirtualne puszki” od Mastercard. Wolontariusze WOŚP mogli wygenerować i udostępniać znajomym swój unikalny link, za pomocą którego darczyńcy wpłacali darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. Dodatkowo można było skorzystać z „głównej” eSkarbonki na stronie https://eskarbonka.wosp.org.pl. Łącznie tym sposobem wpłacono na szczytny cel aż 317 702 zł, czyli o prawie 150 000 zł więcej niż rok temu.
Szósty raz z rzędu organizowana była akcja na Twitterze z użyciem hashtagu #MastercardGrazWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet jednego użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze, Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie, podczas Finału, użytkownicy opublikowali 32 962 wpisów[1]. Hashtag był przez kilka godzin numerem 1, jeśli chodzi o popularność twitterowych „trendów” w Polsce. Dzięki zaangażowaniu użytkowników, kwota zebrana dla Orkiestry w ciągu 24 godzin wyniosła 164 810 zł. Tym samym, podobnie jak w poprzednich latach,zeszłoroczny wynik został pobity. Mastercard, chcąc docenić zaangażowanie internautów i podziękować im za ich ogromne wsparcie, postanowił podwyższyć kwotę do 250 000 zł. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad 1 milion złotych.
Nowością w czasie 27. Finału był sztab Mastercard. Pracownicy z warszawskiego biura firmy, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączyli się do kwestowania na ulicach stolicy. Zbiórkę prowadzili też w internecie, za pośrednictwem swoich eSkarbonek.
Do końca stycznia trwa jeszcze aukcja, z której dochód w całości zostanie przekazany na konto WOŚP. Chodzi o legendarnego Rolls-Royce’a, model Silver Shadow z 1975 r., wyremontowanego i stuningowanego w studiu braci Collins, którzy wspólnie z Mastercard przekazali ten wyjątkowy pojazd do licytacji. Auto można licytować w ramach aukcji Allegro dla WOŚP do końca stycznia, na stronie: https://mastercard.wosp.org.pl. Aktualna cena za ten oryginalny samochód przekroczyła już 210 000 zł. Na zwycięzcę licytacji będzie też czekać Bezcenna Niespodzianka od Mastercard.
Łącznie, dzięki wpłatom darczyńców do eSkarbonek i datkom przekazanym wolontariuszom ze sztabu Mastercard, a także dzięki akcji Twitterowej #MastercardGraZWOŚP i dotychczasowej kwocie z licytacji w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, na konto Orkiestry trafi zatem co najmniej 778 000 zł, które zostaną przeznaczone na zakup sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych.
„Gramy z Orkiestrą siódmy rok z rzędu i jesteśmy dumni, że kolejny raz jesteśmy częścią tej wyjątkowej inicjatywy. Darczyńcy Fundacji ponownie pokazali, że mają ogromne serca. Cieszymy się, że tak chętnie przyłączali się do naszej twitterowej akcji i aukcji online, a także licznie korzystali z eSkarbonek, dzięki czemu udało się uzbierać dla WOŚP rekordową kwotę. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tegoroczną zbiórkę!” – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Bezcenną Niespodziankę od Mastercard otrzymał też jeden ze sztabów WOŚP w Łodzi. Wszyscy wolontariusze, którzy zakładali eSkarbonki, mogli zgłaszać pomysły na niespodziankę dla swoich orkiestrowych przyjaciół. Zwyciężyła propozycja Piotra, wolontariusza i szefa jednego ze sztabów w Łodzi, który wymarzył sobie mural – chcąc pokazać, że miasto to każdego roku mocno wspiera WOŚP. W zaprojektowanie muralu zaangażuje się osobiście Jurek Owsiak, który obiecał, że będzie on kolorowy, energetyczny i rockandrollowy.
[1] Wszystkie dane i statystyki dotyczące akcji na Twitterze „Mastercard gra z WOŚP” zebrała firma Brand 24.