RTB House – firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu stworzyła autorski system odpowiedzialny za bezpieczeństwo marki. Mechanizm zrewolucjonizuje pracę marketerów, mających do tej pory ograniczony wpływ na treści wyświetlane w sąsiedztwie emitowanej reklamy. Zarządzanie bezpieczeństwem marki stanie się łatwiejsze.
Rozwój internetu sprawia, że Brand Safety jest jednym z priorytetów w branży reklamowej. Obecnie marki muszą pilnować, aby ich reklamy nie były wyświetlane obok nieodpowiednich treści – np. odwołujących się do radykalnych poglądów politycznych, wiadomości o katastrofach lub nieprawdziwych informacji (fake news). W zależności od rodzaju grupy docelowej, a także oczekiwań i założeń samej marki powinna być stosowana inna, odpowiednio dostosowana polityka bezpieczeństwa.
W obliczu powyższych wyzwań firma RTB House zaadaptowała autorski mechanizm bezpieczeństwa, który każda marka może indywidualnie dopasować do swoich potrzeb i wymagań. Dzięki technologii przetwarzania języka naturalnego (analiza treści internetowych w czasie rzeczywistym), nowa platforma Brand Safety pozwala na skanowanie dziesiątek tysięcy artykułów i stron internetowych dziennie, gwarantując bezpieczeństwo marki w czasie rzeczywistym w większości treści dostępnych w Internecie.
Technologią leżącą u podstaw narzędzia RTB House jest Brand Profile Layer – mechanizm zawierający trzy niezależne funkcje:
- Website category filters (Filtry kategorii serwisów) – pomagają unikać nieodpowiednich z perspektywy marki kategorii serwisów, jak np. kontrowersyjne serwisy politycznie, serwisy z treściami generowanymi przez użytkowników, portale umożliwiające udostępnianie plików, z grami hazardowymi, mangą, czy streamingiem wideo.
- News Filters (Filtry wiadomości) – automatycznie blokują informacje zawierające określone słowa kluczowe (w adresach URL, zawartości i meta opisach stron). Jest to narzędzie pomocne dla firm, które nie chcą być kojarzone z konkretnymi treściami (np. marki motoryzacyjne mogą unikać umieszczania reklam w pobliżu wiadomości o wypadkach samochodowych czy artykułów o alkoholu). Od momentu uruchomienia algorytmu przetwarzania języka naturalnego narzędzie RTB House skatalogowało już ponad milion artykułów i codziennie analizuje ponad 16 000 najpopularniejszych treści w internecie (przy zamierzeniu przetwarzania ponad 50 000 artykułów dziennie).
- The RTB Black List (Czarna lista RTB) – pozwala na blokowanie reklam marek na określonych, wybranych adresach URL.