Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Plan marketingowy social media

plan marketingowy social media

Cz. 1. Definiujemy odbiorców i wybieramy kanały

 1. Zdefiniuj swoją firmę

  • Przyjrzyj się dokładnie firmie i określ:
  • Branżę
  • Liczbę pracowników
  • Typ biznesu
  • Dochód firmy

2. Ustal grupę docelową

Zidentyfikuj swojego klienta włączając:

  • Wiek
  • Płeć
  • Zawód
  • Zarobki
  • Wykształcenie
  • Zainteresowania

3. Bądź szczery i mierz siły na zamiary

Skup się i odpowiedz na podstawowe pytania:

  • Który kanał jest najczęściej używany przez moich odbiorców?
  • Które social media będą najczęściej używane do poszukiwania informacji o moich produktach lub usługach?
  • Jakie treści możesz i chcesz publikować i czy treści te nadają się do tego medium?
  • Jaki budżet mogę przeznaczyć na social media i jakie środki przeznaczyć na każdy z kanałów?
  • Czy masz czas na to, by w sposób spójny i ciągły publikować nowe informacje?
  • Gdzie zanotowaliśmy największy sukces w przeszłości i dlaczego?
  • Jakie cele chcę osiągnąć poprzez media społecznościowe? (Zasięg, ruch, zaangażowanie, sprzedaż)

4. Ustal szczegółowe cele

Pamiętaj by Twoje cele były:

  • Konkretne – bądź jasny co do tego, co potrzebujesz osiągnąć.
  • Mierzalne – upewnij się, że twoje cele są policzalne. Zamiast kampanii o „dużym zaangażowaniu” wyznacz cel kampanii „angażującej 50 tysięcy osób”.
  • Osiągalne – twoje cele powinny być wyzwaniem, ale wciąż możliwe do osiągnięcia dzięki umiejętnościom, funduszom, narzędziom.
  • Realne – nawet jeśli coś jest technicznie możliwe, czy będziesz w stanie wykonać je w czasie przy obecnych obowiązkach?
  • Ograniczone w czasie – cele muszą mieć wyznaczony deadline, nie masz nieskończoności na ich wprowadzenie.

 5. Wybierz odpowiedni kanał

Spośród najpopularniejszych wybierz ten właściwy:

  • Facebook – Największa baza odbiorców
  • miliard globalnych użytkowników
  • największe możliwości komunikacji z użytkownikami w nienachalny sposób
  • użytkownicy udostępniają 2,5 mln treści każdego dnia
  • korzysta z niego 1/3 Polaków
  • bardzo duża konkurencja
  • przygotuj się na koszty promocji treści
  • Twitter – najszybszy przepływ informacji
  • mikroblog, zamyka posty w 140 znakach
  • największa siła przebicia w USA, ale powoli się rozszerza
  • 5700 twittów publikowanych w każdej sekundzie
  • 560 milionów aktywnych użytkowników
  • idealny dla nowych technologii i marketingu
  • Instagram – treści wizualne i młodzi klienci
  • wszystko kręci się wokół zdjęć
  • wiele marek tworzy własne, popularne #hashtagi
  • klienci mogą reagować i powiązać się z wrzucanymi treściami
  • najbardziej obserwowaną marką jest MTV
  • 150 milionów aktywnych użytkowników
  • świetny kanał uzupełniający wizerunek w internecie
  • Pinterest – idealny dla branży modowej, graficznej i kulinarnej
  • opiera się na odkrywaniu
  • duże możliwości
  • ok. 80% użytkowników stanowią kobiety
  • 70 milionów aktywnych użytkowników
  • należy przemyśleć wirusowość treści i serii
  • LinkedIn – stworzony dla B2B
  • zorientowany na biznes
  • duże marki i korporacje
  • 79% użytkowników stanowią osoby od 35 lat
  • 240 milionów aktywnych użytkowników
  • zbiór profesjonalistów
  • świetny wpływ na employer branding
  • Wykop – idealny dla content marketingu
  • portal z kategorii social news
  • 110 tysięcy zarejestrowanych użytkowników
  • popularne jest używanie hashtagów
  • możliwość prowadzenia mikrobloga
  • „znaleziska” może dodawać każdy użytkownik

Zobacz też: Brief marketingowy

Zobacz też: Czy warto współpracować z influencerem? Tak – i to przynajmniej z kilku powodów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *