Portal Interia zaprezentował zupełnie nową i odważną identyfikację wizualną, która zaprojektował Oskar Podolski. Nową Interię cechuje rozbudowana paleta kolorystyczna, możliwość wypełniania i łamania liternictwa wykorzystanego w logo – słowem odważna i ciekawa realizacja zmieniająca dotychczasowy wizerunek marki.
Oskar Podolski jest absolwentem łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, designer, typograf, projektant kolekcji odzieżowych dla wielu marek. Dwukrotny laureat głównych nagród KTR, w tym w kategorii ID za rebranding marki Heyah. Pracował dla takich marek, jak Volvo, Nike, Sony Music, New Balance czy BMW. Całość identyfikacji wizualnej była rozwijana i dopracowywana przy znaczącym udziale działu graficznego Interii.
Do stworzenia znaku Interii wykorzystano autorski krój pisma, który cechuje prostota, a zarazem mocny, wyrazisty styl. Dotychczasowe duże litery zastąpiono minuskułami. Logo zostało uwolnione od dominującej żółtej tarczy. Skrócono również nazwę – poprzez usunięcie „.pl” z końcówki znaku.
Obok wersji jednokolorowego, gładkiego logo równoważnym znakiem będzie logo wypełnione patternem. Ten zabieg graficzny ma na celu nadanie marce większej dynamiki,a jednocześnie nawiązuje do różnorodności całego portalu. Wnętrze logo stało się przez to lekkie i otwarte na twórcze zabiegi.
W nowej identyfikacji wizualnej Interii dopuszczona została możliwość zastosowania różnorodnych form graficznych, z wykorzystaniem charakterystycznego liternictwa przyjętego w znaku. Np. łamany wariant logo traktowany jest jako element graficzny, który może przyjmować dowolną kolorystykę lub wręcz obrazy dopasowane do tematyki konkretnych layoutów materiałów promocyjnych.
Interia oferuje użytkownikom wiele różnorodnych treści: wydarzenia z kraju i zagranicy, informacje biznesowe, newsy z show-biznesu, porady dla młodych rodziców, nowinki ze świata motoryzacji i nowych technologii, a także możliwość wymiany opinii i komunikacji poprzez takie narzędzia, jak Poczta, CZATeria, forum i serwisy społecznościowe. Interia to wielowymiarowy obraz rzeczywistości – spójna całość złożona z wielu elementów.
I właśnie wielowymiarowość portalu zostaje dodatkowo podkreślona dzięki wprowadzeniu odmiennych kolorów dla serwisów, które w nowej identyfikacji wizualnej firmy dostosowują się do różnorodnej tematyki i layoutów poszczególnych serwisów.
Interia to portal ludzi ciekawych świata, którzy chcą być na bieżąco z tym, co dzieje się w ich otoczeniu. Interia to radość tworzenia i radość dzielenia się z innymi. To miejsce łączące ludzi posiadających szerokie horyzonty, różne punkty widzenia, otwartych i wyjątkowych – taki przekaz ma płynąć z nowej identyfikacji wizualnej Interii, która stanie się teraz wielobarwna i różnorodna.
W nowych materiałach marketingowych firmy wykorzystywany będzie przestrzenny pattern w różnych odmianach kolorystycznych. Wzór będzie mógł się zmieniać w zależności od przyjętej formy.