Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Skuteczne kampanie retargetingowe  – wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów

Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu.

W Black Friday  sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie czterokrotnie wyższa niż w ciągu przeciętnego tygodnia zakupowego (375 względem 100 indeksowanych sprzedaży w tygodniu referencyjnym),  w grudniu wciąż pozostaje na wyższym poziomie  niż zwykle. Według danych Criteo Seasonal Sales Dashboard 13.12.2017 roku odnotowano największy wzrost do 240 indeksowanych sprzedaży w grudniu.

“Wspólnym wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się marketerzy na całym świecie, są klienci opuszczający witrynę e-commerce,  aplikację zakupową lub porzucający koszyk bez dokonywania zakupu. W rzeczywistości tylko około 2 procent kupujących online zakończy wizytę w e-sklepie transakcją zakupową.. Wiemy też, że coraz większa liczba kupujących korzysta z wielu  kanałów i urządzeń w celu wyszukiwania odpowiednich produktów. Stwarza to potrzebę zrozumienia internetowej ścieżki kupującego i wdrożenia kampanii, które zainspirują go do powrotu na stronę e-sklepu, a ostatecznie do konwersji. Na szczęście retargetowanie pozwala skutecznie zmierzyć się z tym wyzwaniem”  – powiedział Murat Kalafat, dyrektor zarządzający Criteo

Zdaniem Criteo retargetowanie nie jest uniwersalną strategią dla marek i sprzedawców detalicznych. Poniżej przedstawiamy pięć wskazówek, które pomogą w  dostosowaniu i ulepszeniu kampanii cyfrowych:

czytaj:   Conversion zaprasza na szkolenia

Napędzaj efektywność skali

Marketing cyfrowy skupia się na  zarządzaniu kosztami – to naturalne dla branży, jaką jest e-commerce. Identyfikacja obszarów, w których można zaoszczędzić koszty, jest jedną z taktyk zwiększających zyski, czasami najlepszym sposobem na zmaksymalizowanie wyników jest jednak zaangażowanie się we wstępnąinwestycję.

Ostatecznym celem większości programów jest kampania, która równoważy skalę i efektywność. Aby to osiągnąć, marketerzy muszą wziąć pod uwagę kilka czynników, w tym koszty operacyjne, marże i koszty wysyłki, między innymi w celu określenia realistycznych wskaźników KPI. Wskaźniki te powinny eksponować markę lub konkretny produkt przed możliwie jak największą liczbą wartościowych użytkowników za pomocą odpowiedniej reklamy we właściwym czasie.

 

Twórz spójne doświadczenia klientów

W dzisiejszych czasach klient jest tzw. ‘omnishopperem’, to znaczy kupuje we wszystkich kanałach. Co więcej, klienci oczekują spójnego i spersonalizowanego doświadczenia w ramach całej ścieżki zakupów online. Przyjęcie podejścia omnichannel pozwala markom i sprzedawcom  na dotarcie do swoich klientów i przypomnienie im o zamiarze zakupu za pośrednictwem wszystkich ‘miejsc kontaktu’, zarówno w trybie online, jak i offline. Wyświetlając spersonalizowane rekomendacje i oferty, marki mogą ostatecznie generować konwersje.

Analizuj nie tylko konwersje

Generowanie konwersji jest ważne, ale dla marketerów nie jest to jedyny cel kampanii . Zapytaj przeciętnego marketera o wyzwania, przed jakimi dzisiaj staje. Oprócz konwersji, również inne elementy kampanii – jak pozyskiwanie i ponowne zaangażowanie klientów i są również istotne.

czytaj:   E-commerce: 5 skutecznych sposobów na zdobycie leadów sprzedażowych

Customer Lifetime Value (CLV) to kolejny ważny wskaźnik, który należy wziąć pod uwagę, zwłaszcza jeśli marketingowcy myślą o całościowych wydatkach marketingowych. CLV jest długoterminowym wskaźnikiem efektywności biznesowej, ponieważ szacuje wartość nie tylko pojedynczej kampanii marketingowej, ale wszystkich marketingowych aspektów, w tym pozyskiwania nowych klientów, konwersji i ponownego zaangażowania użytkowników. Pokazuje również dokładnie, jak sprawnie wszystkie te wysiłki działają.

Znaczenie technologii Machine Learning

Większość marketerów wie, że dane stanowią podstawę dobrych kampanii. Ale to, co jest potrzebne do aktywacji wszystkich danych, to technologia uczenia maszynowego, stworzona specjalnie z myślą o zakupach. Uczenie maszynowe jest niezbędne do rozpoznawania wzorców, optymalizowania reklam i ulepszania rekomendacji zakupowych, słowem: do maksymalizacji skuteczności kampanii retargetingowych. Personalizowanie treści, kadencji i ofert dla poszczególnych reklam to tylko kilka ze sposobów, w jakie marketerzy korzystają z machine learning w celuzwiększenia przychodów.

Reklamuj swoje aplikacje

Użytkownicy aplikacji zazwyczaj przeglądają więcej produktów, dodają więcej do swoich koszyków zakupowych i dokonują konwersji za wyższą kwotę. Aż 71 procent zakupów za pomocą urządzeń mobilnych  w Stanach Zjednoczonych jest dokonywanych za pomocą aplikacji, a współczynnik konwersji dla stron produktowych w aplikacji jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku użytkowników mobilnych. Oczywiście retargeting aplikacji jest ważny i może prowadzić do możliwości nawiązania kontaktu z kupującymi, a także do zwiększenia liczby konwersji.

czytaj:   Jak wygląda buzz na Fidget Spinner?

Jednak, w przypadku wstępnych instalacji, istnieją wysokie wskaźniki porzucania koszyków przez użytkowników aplikacji, a ponowne pozyskanie użytkowników  jest ogromnym wyzwaniem. Możliwość retargetowania aplikacji  może pomóc. Gdy klienci przeglądają aplikację, dane intencji zakupowych są rejestrowane na każdym poziomie. Firmy mogą później wykorzystać strony wydawców partnera retargetującego aby ponownie pozyskać użytkownika. Reklama, skierowana do użytkownika za pośrednictwem innej platformy (na przykład aplikacji gamingowej), może zachęcić użytkownika do kliknięcia i powrotu do aplikacji, w której może zakończyć transakcję.

Dziś klienci  stale wchodzą w interakcje z markami:, za pośrednictwem mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, wideo, online i offline. Optymalizując kampanie retargetingowe i wyświetlając reklamy w każdym kanale, marki i sprzedawcy mogą zapewnić spersonalizowane, wielokanałowe doświadczenie dla każdego kupującego. Po prawidłowym zoptymalizowaniu skuteczna strategia retargetingowa może pomóc dotrzeć do większej liczby kupujących, bez względu na to, gdzie się znajdują, a także doprowadzić ich do zakupu.

 

One Comment

Leave a Reply
  1. Na efekt w postaci sprzedaży wpływ ma tak wiele czynników, że tak naprawdę może nam się tylko wydawać, że coś “działa” 🙂 Niemniej retargetowanie to dobra sprawa, zwłaszcza przed jakimiś większymi promocjami, czy przed wprowadzeniem nowego produktu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *