W społecznościówkach nie szukamy już tylko rozrywki. Social media stają się miejscem dla użytkowników szukających informacji, edukacji, zakupów i wsparcia klienta.
Dla pokolenia Z media społecznościowe zastąpiły tradycyjne wyszukiwarki internetowe.
Dla marek oznacza to, że zespoły odpowiedzialne za media społecznościowe muszą inwestować w więcej zasobów i rozwijać nowe umiejętności, takie jak obsługa klienta i zarządzanie e-commerce na platformach społecznościowych.
Ponad 90% specjalistów ds. marketingu oczekuje, że ich strategie mediów społecznościowych przyniosą zadowalający zwrot z inwestycji (ROI) w 2023 roku.
HubSpot, lider w dziedzinie oprogramowania do marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, opublikował niedawno raport 2023 Social Media Marketing Report. Zawiera on najnowsze trendy, wnioski i prognozy na przyszłość marketingu w mediach społecznościowych. Wiedzą podzieliło się ponad 1000 marketerów z całego świata.
Kluczowe informacje z raportu:
Spis treści
Budowanie społeczności w mediach są kluczem do sukcesu marek
90% specjalistów ds. marketingu zgadza się ze stwierdzeniem, że budowanie aktywnej społeczności online jest kluczowe dla sukcesu strategii mediów społecznościowych w 2023 roku. Najskuteczniejsze platformy do budowania tych społeczności to Facebook i Instagram, ale dla pokolenia Z najlepszą platformą jest TikTok.
Media społecznościowe mogą stać się przyszłością e-commerce
Coraz więcej marek sprzedaje bezpośrednio w aplikacjach mediów społecznościowych, a konsumenci coraz częściej odkrywają nowe produkty na platformach społecznościowych. Jednak nadal istnieje problem zaufania – tylko 41% użytkowników mediów społecznościowych czuje się komfortowo dokonując zakupów na platformach społecznościowych.
Konsumenci kontaktują się z markami za pośrednictwem wiadomości prywatnych (DMs) w celu uzyskania obsługi klienta
Wiele osób z pokolenia Z, Millenniali i pokolenia X kontaktowało się z marką za pośrednictwem DMs w celu uzyskania obsługi klienta w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
Konsumenci zastępują Google mediami społecznościowymi
Coraz więcej konsumentów w wieku 18-54 lat szuka marek na mediach społecznościowych częściej niż za pomocą wyszukiwarki – a wśród pokolenia Z ten odsetek wynosi aż 36%.
Marki zastępują celebrytów mikro-influencerami
80% specjalistów ds. marketingu influencerów współpracuje z mniejszymi twórcami/influencerami z mniej niż 100 tys. obserwującymi, a tylko 16% współpracuje z celebrytami, którzy mają ponad milion obserwujących.
Dlaczego warto pracować z mniejszymi twórcami?- Generują niższe koszty
- Łatwiej nawiązać z nimi długofalowe współprace
- Mają własne niszowe społeczności
- Są otwarci na rozmowę z marką
- Tworzą własne autentyczne treści
- Ich społeczności bardziej im ufają
Marki skupią się na Instagramie pod kątem zwrotu z inwestycji (ROI) i wzrostu odbiorców
Instagram jest używany przez 65% specjalistów ds. mediów społecznościowych, zaraz za Facebookiem (67%). Platforma ta zajmuje pierwsze miejsce pod względem ROI, zaangażowania i potencjału wzrostu w 2023 roku.
Oprócz powyższych punktów, raport przewiduje, że krótkie filmy wideo będą nadal dominować, a marki będą tworzyć treści zabawne, trendy i związane z ich wartościami. Wyzwania dla marketerów obejmują tworzenie angażujących treści, docieranie do swojej grupy docelowej, zdobywanie i utrzymanie obserwujących, oraz tworzenie treści, które generują potencjalne kontakty (leads).
Raport dostępny jest tutaj: https://blog.hubspot.com/marketing/hubspot-blog-social-media-marketing-report
- Ulubione social media Polaków [raport]
- Optymalizacja wydatków reklamowych w 5 krokach
- Czym może zaskoczyć reklama rich media w 2023 roku?