w

Nowe narzędzia w Rolkach na Instagramie i Facebooku

Meta, firma do której należą platformy Facebook oraz Instagram, ogłosiła dziś nowy zestaw kreatywnych narzędzi w Rolkach (Reels) na obu platformach. Aktualizacja sprawi, że tworzenie i edytowanie nagrań będzie jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze.

Dzięki wprowadzonej dziś aktualizacji, twórcy  takich formatów jak Rolki na Instagramie będą mogli wchodzić w interakcję z odbiorcami za pomocą naklejek, które wcześniej były dostępne tylko w Relacjach (Stories): ankiet, quizów, czy suwaków emotikonów.

Do 90 sekund wydłuży się też maksymalny czas trwania Rolek. Możliwe będzie również dodanie własnego dźwięku do nagrań, a także zainspirowanie się szablonem już istniejącej rolki. Po wybraniu opcji „Użyj szablonu” można będzie za pomocą kilku kliknięć dostosować go do własnej zawartości.

Rolki na Instagramie w Creator studio

Twórcy Rolek na Facebooku będą mogli tworzyć, edytować i planować rolki nie tylko na poziomie aplikacji mobilnej, ale również na komputerze za pośrednictwem Creator Studio.

Fani dłuższych filmów i transmisji na żywo będą mieli możliwość edytowania swoich nagrań w Creator Studio, aby wygenerować 60-sekundowy film i przetestować nowy format treści.

Dodatkowo możliwa będzie automatyczna synchronizacja filmów z rytmem wybranej piosenki, a także automatyczne ugłosowienie tekstu pisanego w Rolce.

Nie mniej ważną aktualizacją jest wgląd do nowych statystyk, które pozwolą twórcom sprawdzić jakie treści odbiorcy lubią najbardziej oraz ile czasu spędzają na ich oglądaniu.

W ramach aktualizacji popularna w relacjach na Instagramie naklejka „Dodaj Swoje” zostanie wprowadzona w nadchodzących tygodniach do Rolek na obu platformach i dodatkowo będzie dostępna w Relacjach na Facebooku.

publicis sapient

Publicis Sapient uruchomił program „Bridge to Next”, skierowany do ekspertów technologicznych, którzy ucierpieli w wyniku wojny w Ukrainie

greenwashing

SAR wdraża wytyczne antygreenwashingowe