w

TOP10 najlepiej zarabiających celebrytów w programach

Top10 najlepiej zarabiających celebrytów w programach

Która z telewizyjnych gwiazd przysporzyła swojej stacji najwięcej reklamowych pieniędzy? Kto zyskał, kto stracił, a kto całkiem wypadł z rankingu? Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował  kolejną odsłonę swojego autorskiego raportu nt. najlepiej zarabiających gwiazd TV. Podobnie jak w 2015 r. na szczycie zestawienia znalazła się popularna restauratorka – Magda Gessler, która w 2016 r. „zarobiła” dla Kuchennych rewolucji (TVN) blisko 163 mln zł.

Magda Gessler i TVN mają dwa powody do radości: utrzymanie pierwszej pozycji w rankingu, ale także znaczny wzrost przychodów reklamowych zwycięskiego programu. W 2015 r. „Kuchenne rewolucje” zarobiły  nieco ponad 125 mln. zł.  – Stacja TVN wyraźnie zoptymalizowała inwentory, dodając większą liczbę przerw reklamowych. Dzięki temu, w 2016 r. liczba prezentowanych przy programie spotów była większa niż przed rokiem – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert ds. reklamy telewizyjnej w MullenLowe MediaHub.

Magda GesslerKUCHENNE REWOLUCJE TVN162,7
Katarzyna DowborNASZ NOWY DOMPolsat101,9
Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr GąsowskiTWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMOPolsat99,6
Bronisław CieślakMALANOWSKI & PARTNERZYPolsat79,3
Beata Tyszkiewicz, Andrzej Grabowski, Iwona Pawlović, Michał Malitowski, Paulina Sykut-Jeżyna, Krzysztof IbiszDANCING WITH THE STARS – TANIEC Z GWIAZDAMIPolsat66,1
Michał BryśHELLS KITCHEN PIEKIELNA KUCHNIAPolsat58,9
Robert JanowskiJAKA TO MELODIA ?TVP157,1
Foremniak/Chylińska/Egurrola/Prokop/HołowniaMAM TALENT!TVN50
Tadeusz SznukJEDEN Z DZIESIECIUTVP247,4
Miecugow/Sianecki/Zimiński/MarkowskiSZKLO KONTAKTOWETVN2447

 

Za sprawą emisji premier i powtórek w prime time’ie , z piątego miejsca w 2015 r. na drugie w 2016 r. awansował program „Nasz nowy dom” (Polsat), którego twarzą jest Katarzyna Dowbor. Znana prezenterka zarobiła dla swojej stacji ponad 100 mln zł. Trzecią lokatę, tak jak przed rokiem uzyskał polsatowski format „Twoja twarz brzmi znajomo” z udziałem plejady polskich gwiazd, które przysporzyły stacji 99,5 mln zł, zaś o jedno oczko wyżej niż w ubiegłorocznym zestawieniu uplasował się program tej samej stacji –  „Taniec z gwiazdami” – w 2016 r. wskoczył do pierwszej piątki.

W TOP10 gwiazd – lokomotyw reklamowych znaleźli się jeszcze: Michał Bryś. „Piekielna kuchnia” (Polsat) z jego udziałem zarobiła prawie 59 mln. zł. Na 7 pozycji uplasował się Robert Janowski z „Jaka to melodia”, który tym formatem zarobił dla TVP1 57 mln. zł. Ósme miejsce przypada jurorom i prowadzącym popularny talent show „Mam talent”, dzięki któremu TVN wzbogacił się w 2016 r. o 50 mln. zł. Przedostatni w zestawieniu Tadeusz Sznuk („Jeden z dziesięciu) zarobił dla TVP2 prawie 47,5 mln zł. Ranking TOP10 zamykają Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski, których program „Szkło kontaktowe” (TVN24) zarobił 47 mln zł.

Z wielkich hitów jesiennej ramówki tylko „Azja express” zbliżyła się do czołówki najlepiej zarabiających programów.

Na podstawie danych ACNielsen Polska, przychody reklamowe brutto.

 

PORÓWNANIE TOP5 2015 vs 2016

ProwadzącyProgramTelewizjaWydatki reklamowe (w zł.)
2015
Magda Gessler KUCHENNE REWOLUCJETVN125 316 610
Bronisław Cieślak MALANOWSKI & PARTNERZYPolsat98 683 265
Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, DJ Adamus, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMOPolsat91 646 995
Ewa Drzyzga ROZMOWY W TOKUTVN76 379 205
Katarzyna Dowbor NASZ NOWY DOMPolsat74 753 085
2016
Magda Gessler KUCHENNE REWOLUCJETVN162 683 660
Katarzyna Dowbor NASZ NOWY DOMPolsat101 895 375
Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMOPolsat99 629 605
Bronisław Cieślak MALANOWSKI & PARTNERZYPolsat79 339 090
Beata Tyszkiewicz, Andrzej Grabowski, Iwona Pawlović, Michał Malitowski, Paulina Sykut-Jeżyna, Krzysztof Ibisz DANCING WITH THE STARS – TANIEC Z GWIAZDAMIPolsat66 063 720

  1. Jakie powinno być dobre logo?
  2. Regina i Cut The Mustard zbijają high five na Tiktoku
  3. Znamy zwycięzców konkursu CatchTHEmoment Answear.com
Jestem smart – kampania danfoss link

Jestem Smart – kampania Danfoss Link

Zmiany na rynku public relations. Branży coraz bliżej do doradztwa strategicznego

Zmiany na rynku public relations. Branży coraz bliżej do doradztwa strategicznego