Łódzkie studio kreatywne Fuse Collective postanowiło stworzyć trzy indywidualne systemy identyfikacji Portera Łódzkiego. czyli lokalnej odmiany jednego z najbardziej uznanych polskich piw – Portera Bałtyckiego, pod kątem różnych typów producentów. Nowe etykiety zostały przygotowane z myślą o trzech grupach browarów obecnych na rynku: dużych, regionalnych i rzemieślniczych.
Duży, komercyjny browar
Słowa kluczowe: ogień, nobliwość, energia
Wygląd etykiety nawiązuje do bałtyckiego bursztynu, największego skarbu wybrzeża. Złoto-czarna kolorystyka, ryciny i eleganckie liternictwo mają komunikować, że piwo jest kolejnym z cennych darów polskiego morza. Zastosowane kolory i font sugerują prestiżowy charakter produktu, a jego ogólny wizerunek ma przemawiać do męskiej części odbiorców.
Browar regionalny
Słowa kluczowe: ciepło, natura, sztuka
W tym wypadku w projekcie wykorzystano motyw Łodzi jako „Ziemi obiecanej” z powieści Władysława Reymonta, nawiązujący do włókienniczych korzeni miasta z czasów jego świetności. Etykiet ma przywoływać skojarzenia z tradycją i lokalnymi korzeniami trunku, a liternictwo jest inspirowane wyglądem dawnych szyldów sklepowych.
Browar rzemieślniczy
Słowa kluczowe: zabawa, praca, tradycja
Projekt isnpirowany nocnym życiem Łodzi i miejskimi neonami. Podobnie jak one, Porter Łódzki jest jedyny w swoim rodzaju i pełen niespodzianek. Kształt liter umieszczonych na czarnym tle nawiązuje do neonów, a widoczni po bokach „kolosi” do etosu pracy związanego z miastem. Na etykiecie pojawia się również oznakowanie nawiązujące do bramy starego browaru, którego właścicielem był Karol Gottlob Antstadt.
Źródło: Fuse Collective
Jeden komentarz