#wPodlaskiemJeżdżęzKaskiem to kampania społeczna zrealizowana przez agencję White Bits w ramach współpracy z województwem podlaskim. Akcja odbiła się szerokim echem w całej Polsce.
Spis treści
„Broń bobrze bez kasku”!
W kampanii promującej bezpieczną jazdę rowerem ,,występują” mieszkańcy podlaskich lasów – żubr, łoś, bóbr, dzik, wilk, jeleń. W humorystycznej formie, bez moralizowania i straszenia, przekonują do jazdy w kasku: ,,Dziku! Załóż kask!”, ,,jedź ŁOŚtrożnie!” czy kultowe już ,,Broń bobrze bez kasku!”
To wakacyjna akcja województwa podlaskiego, które jest popularnym kierunkiem rowerowych wypraw. Tu biegnie najdłuższy – aż 600 km – odcinek Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo, turystów przyciągają malownicze trasy, parki narodowe i puszcze. A jak podczas każdej przygody – podczas rowerowych eskapad kluczowe jest bezpieczeństwo.
Koncepcja z natury
Szukaliśmy pomysłu na istotną, nośną wakacyjną kampanię, która osadzi walory regionu w świadomości odbiorców. Zaczerpnęliśmy to, co najlepsze z podlaskiej natury, dodaliśmy dawkę kreatywności oraz szczyptę ludzkiej i sztucznej inteligencji. Celem był koncept jak najbliższy temu, co współtworzy podlaskie DNA – przyroda, zwierzęta, turystyka rowerowa – a przy tym orbitowanie z dala od dydaktycznego smrodku. – podkreśla Katarzyna Stempniak z White Bits.
Sztuczna inteligencja
Charakterystyczne grafiki z galerią zwierzęcych ambasadorów akcji pomogła wygenerować GenAI. Wsparcie Midjourney i Adobe FireFly pozwoliło uzyskać hiperrealistyczne obrazy, które były punktem wyjścia do pracy designera.
Podlaskie zwierzaki w kaskach podbijają internet
Kampania zrealizowana została w mediach społecznościowych województwa podlaskiego – na Facebooku, LinkedIn i Intagramie. Akcja i hashtag #wPodlaskiemjeżdżęzkaskiem szybko zyskały popularność i tysiące udostępnień w social media.
Przekaz doceniło szerokie grono odbiorców – od środowisk rowerowych po branżę reklamową. Kampania pojawiła się na MakeLifeHarder, na ogólnopolskich portalach informacyjnych i motoryzacyjnych, udostępniali ją profesjonalni sportowcy, komentowali specjaliści od marketingu, udostępniały komendy policji, a nawet… organizatorzy rowerowych pielgrzymek. Materiał o kampanii wyemitowały Fakty TVN.
Kampania zrealizowała cele z nawiązką. Marka Podlaskie, ubrana w dopasowany – niczym dobrze dobrany kask – emocjonalny przekaz, z którym każdy może się identyfikować, dotarła szeroko i zaangażowała już ponad 1 mln odbiorców w social media. Odbiorcy wchodzą w dialog z kreacjami, proponują własne wersje, bawią się konceptem, oznaczają znajomych. Ogromnie satysfakcjonujące jest to, że udaje nam się realnie wpływać na zmianę postaw, edukować, zachęcać do rozmowy na ważny temat – z humorem, szacunkiem, bez moralizowania. – podsumowuje Maciej Sawicki z White Bits, twórca koncepcji kreatywnej.
Województwo podlaskie jest chętnie wybierane jako cel rowerowych wypraw – wakacyjnych i weekendowych. To setki kilometrów przygód, emocji, zachwytów, kontaktu z naturą – i z bliskimi. W kampanii przypominamy, że warto robić to z głową! I z satysfakcją obserwujemy, z jak dobrym przyjęciem w całej Polsce spotkały się podlaskie zwierzęta zachęcające do bezpiecznej jazdy.” – komentuje Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.