Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

20 pomysłów na ciekawy content

By podtrzymać zainteresowanie odbiorców, media społecznościowe potrzebują stałego dopływu nowych treści. Content powinien być zróżnicowany i inspirujący, co po wyczerpaniu podstawowej puli pomysłów może okazać się dużym wzywaniem. Serwis PR Daily postanowił ułatwić managerom poszukiwania i przedstawił 20 rad, które pomogą w tworzeniu inspirujących postów i artykułów.

kot blogowy_Joyce-Rhiannon_cc_flickr
Źródło: flickr-Joyce Rhiannon-CC

1. Twórz listy
5, 10, 15 punktów – wybór należy do Ciebie. Teksty ułożone w formę listy zwykle cieszą się większą popularnością niż klasyczne artykuły. Jeśli chcesz przyciągnąć jeszcze więcej kliknięć, ułóż listę z nietypową liczbą punktów, ale pamiętaj, by nie przesadzić z ich ilością.

2. Bądź pesymistą
„Bad news is good news” – ta dziennikarska zasada przyda się również przy konstruowaniu contentu firmowego. Złe wieści zawsze wzbudzają zainteresowanie, więc spróbuj omawiać niektóre zagadnienia z punktu widzenia błędów i wpadek.

3. Publikuj infografiki
Infografiki to świetne połączenie contentu tekstowego i wizualnego. Jeśli będą sprawnie skonstruowane, czytelnicy chętnie podzielą się nimi ze znajomymi i udostępnią je na portalach społecznościowych.

4. Gromadź informacje
Czytelnicy będą Ci wdzięczni, jeśli wyręczysz ich w poszukiwaniu informacji. Od czasu do czasu twórz artykuły w formie zbioru tekstów dotyczących jednego, interesującego zagadnienia.

5. Twórz poradniki
Poradniki podsuwają łatwe i szybkie rozwiązania konkretnych zagadnień – takie treści są szczególnie cenione przez internautów.

6. Dziel się newsami
Śledź branżowe newsy i przekazuj je odbiorcom. Każdy lubi być na czasie, więc jeśli będziesz trzymać rękę na pulsie, czytelnicy spragnieni informacji zawsze będą ich szukać na Twoim profilu.

7. Pamiętaj o researchu
Dbaj o to, by eksperckie artykuły Twojego autorstwa były zawsze dobrze udokumentowane.

8. Publikuj case-studies
Przykład zawsze przemawia do nas lepiej niż sucha definicja. Case-studies to najlepsze źródło branżowych praktyk – dają wskazówki i pokazują, czego się wystrzegać.

9. Szukaj uniwersalnego contentu
Niektóre tematy się nie starzeją. Od czasu do czasu warto odświeżyć podstawowe informacje i podzielić się nimi z czytelnikami, uzupełniając znane treści nowymi wnioskami i przykładami.

10. Ilustruj wpisy zdjęciami
Treść jest ważna, ale nic nie przyciąga czytelników tak, jak interesujące zdjęcie, które ilustruje tekst z przenikliwością lub dowcipem.

11. Kręć filmy
Fotografia urozmaica tekst, ale film może go zastąpić. Zastanów się, czy twój content mógłby zrobić większe wrażenie, gdyby został zaprezentowany w formie video.

12. Doceniaj PowerPointa
Prezentacje to nieco zapomniana, ale nadal ciekawa forma przekazu. Slajdy pomagają w tłumaczeniu zawiłych zagadnień lepiej niż infografiki czy wykresy. Gotową prezentację można wrzucić do sieci, na przykład do serwisu SlideShare, gdzie będzie dostępna dla wszystkich chętnych.

13. Twórz listy Top 10
Najgorętsze, najciekawsze, najlepsze. Odbiorcy lubią śledzić wzloty, upadki i rankingowe przetasowania. Ta zasada stosuje się do każdej branży i tematu – listy zawsze budzą zainteresowanie.

14. Pisz recenzje narzędzi i aplikacji
Czytelnicy cenią rekomendacje i opinie innych znacznie wyżej od reklam i innych form promocji. Wyręczając ich w poszukiwaniach i podsuwając sugestie z pewnością zyskasz ich przychylność.

15. Dostarczaj rozwiązania problemów
Rozwiązania problemów sprzedają się równie dobrze, jak informacje o nich samych. Dostarczaj odbiorcom wskazówek i recept, które mogą im pomóc w radzeniu sobie z trudnymi, branżowymi dylematami.

16. Porównuj fakty i statystyki
Statystyki, zestawienia i podsumowania to wiedza w pigułce – teksty odwołujące się do takich treści zwykle wzbudzają duże zainteresowanie.

17. Wrzucaj inspirujące cytaty
Jedno trafne zdanie wystarczy, by wywołać aktywną dyskusję na Facebooku lub Twitterze, więc jeśli nie masz pomysły na post, sięgnij do opinii autorytetów i branżowych ekspertów.

18. Twórz podcasty
Twoje treści mają szanse dotrzeć do większej ilości odbiorców, jeśli będą prezentowane w różnych formach. Umieszczone na stronie artykuły można nagrać i wrzucić do sieci w formie podcastów, które mogą zostać odsłuchane w dowolnej chwili.

19. Napisz e-booka
Elektroniczna książka może być podręcznym kompendium wiedzy na temat twojej firmy lub branży. Za jej pośrednictwem możesz przekazać odbiorcom wszystkie najważniejsze informacje dotyczące Twojej działalności.

20. Twórz transkrypcje
Treści zawarte w filmach i plikach dźwiękowych można spisać i uporządkować w formie transkrypcji. Dzięki temu odbiorca może być pewien, że nic mu nie umknie.

 

Autor: Katarzyna Szulik w Artivia – agencja content marketingu

artivia logo