Jest tańszy od reklamy tradycyjnej i służy zdobywaniu klientów nie przez nachalną promocję, ale stopniowe budowanie relacji i zaufania. Content marketing może sprawić, że dotychczasowi fani i sympatycy z czasem zasilą rzesze klientów firmy.
Przez określenie content marketing rozumiemy szereg działań służących dystrybucji treści związanych z firmą. Przekazy nie mają ściśle reklamowego charakteru i służą przede wszystkim wzbudzeniu u odbiorców zaufania oraz przekonania o kompetencjach nadawcy. Blogi, artykuły czy raporty nie mają więc bezpośredniego przełożenia na sprzedaż, ale w dłuższej perspektywie mogą sprawić, że klient pozostanie z nami na dłużej.
W praktyce do form content marketingu zalicza się publikowanie eksperckich artykułów, raportów i badań oraz budowę baz wiedzy. Działania obejmują także prowadzenie strony www, bloga czy profili na serwisach społecznościowych. Możliwości są więc ogromne i tylko od nas zależy, w jakim stopniu zamierzamy je wykorzystać. Ich tworzenie służy przede wszystkim zacieśnianiu relacji i wzbudzaniu zainteresowania marką. Artykuły czy raporty pomagają budować autorytet i ekspercką pozycję.
Content marketing będzie również pomocny przy targetowaniu klientów. Podczas gdy reklama dociera do bardzo szerokiej, ale zwykle dość zróżnicowanej rzeszy odbiorców, treści związane z content marketingiem mają mniejszy, ale znacznie lepiej zdefiniowany zakres.
Niski koszt i spore możliwości sprawiają, że dziś praktycznie każda firma w mniejszym lub większym stopniu wykorzystuje elementy content marketingu. Badania pokazują, że strategia ta zyskuje szczególnie dużą popularność wśród małych i średnich firm, posiadających niewielkie budżety reklamowe.
Istotne jest, że klienci zazwyczaj pozytywnie reagują na treści tworzone w ramach content marketingu. Zdecydowana większość woli dostawać od firmy ciekawe raporty i artykuły niż typowe formy reklamowe. Ich przewaga wiąże się przede wszystkim z szansą poszerzenia wiedzy na dany temat. Zastępując zwykłe broszury infografiką czy badaniem możemy również przypuszczać, że odbiorca zechce się z nimi zapoznać mimo świadomości, że naszą intencją jest skłonienie go do aktywności zakupowej.
Content marketing umożliwia firmom łatwiejsze dotarcie do klientów mieszczących się w ramach targetu i ułatwia wzbudzenie zainteresowania ofertą u potencjalnych leadów. Równie ważne jest budowanie pozycji specjalisty. Wówczas możemy liczyć na to, że klient poszukujący nowego produktu lub usługi pomyśli o naszej firmie, kierując się jej renomą.
Jeśli chcecie się dowiedzieć w jaki sposób content marketing może wam pomóc – zapraszamy do kontaktu z agencją Artivia.
Autor: Katarzyna Szulik w Artivia – agencja content marketingu