AdMonkey przez RSS

O serwisie

AdMonkey to magazyn internetowy poświęcony kampaniom reklamowym, biznesowi i technologiom.

Szukamy najnowszych trendów konsumenckich i pokazujemy najlepsze case studies z branży reklamowej.

O serwisie

AdMonkey to magazyn internetowy poświęcony kampaniom reklamowym, biznesowi i technologiom.

Szukamy najnowszych trendów konsumenckich i pokazujemy najlepsze case studies z branży reklamowej.

O serwisie

AdMonkey to magazyn internetowy poświęcony kampaniom reklamowym, biznesowi i technologiom.

Szukamy najnowszych trendów konsumenckich i pokazujemy najlepsze case studies z branży reklamowej.

Subscribe our newsletter


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Subscribe our newsletter


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Subscribe our newsletter


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Recent Reviews

Recent Reviews

Recent Reviews

Menu

AdMonkey - portal o reklamie i marketingu

Skip navigation Menu
  • content marketing
  • reklama kreatywna
  • e-commerce
  • e-mail marketing
  • influencer marketing
  • social media
  • SEO
  • TRENDY
  • redakcja

Jesteś tutaj:

  1. Strona główna
  2. Artykuły
  3. press room
  4. ABM – nowa strategia marketingowa dla firm B2B

Podziel sięFacebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Email

Drukuj

Opublikowano w:

  • press room

ABM – nowa strategia marketingowa dla firm B2B

08/12/2020, 08:56

marketing b2b

[Artykuł ekspercki Jakuba Lebudy, Dyrektora Zarządzającego Clipatize oraz Weroniki Narożniak, Dyrektor Strategii Clipatize, agencji marketingu B2B.]

Account Based Marketing to zyskująca na popularności strategia marketingu B2B, która polega na prowadzeniu komunikacji skierowanej do konkretnych, czyli określonych z nazwy odbiorców. Działania ABM są długofalowe i polegają na precyzyjnym dostosowywaniu treści do odbiorców. W tym nie tylko do określonych marek, ale także do konkretnych pracowników/stanowisk w tych firmach. 

Marketing oparty na koncepcji ABM pozwala wyeliminować mniej wartościowych dla naszej marki odbiorców i zapewnić pełną synchronizację marketingu i sprzedaży już od momentu rozpoczęcia działań. Współpraca tych dwóch obszarów rozpoczyna się bowiem już na etapie budowania i priorytetyzowania listy planowanych do pozyskania klientów lub listy tych, z którymi firma planuje zwiększyć dotychczasową współpracę. Marketing tego rodzaju można realizować na dwa sposoby, w postaci:

  • Account-Driven Activation, czego dobrym przykładem jest Grand Gesture ABM 
  • Account Driven Business, długofalowej strategii działań, dla przykładu case study

Cele operacyjne jakie realizuje strategia ABM to:

  • demand generation, czyli stymulowanie popytu, wpływanie na potencjalnych klientów i tym samym generowanie lepiej kwalifikujących się leadów w przyszłości; 
  • pipeline velocity, czyli skracanie czasu podróży klienta przez tzw. lejek, przyspieszanie procesu podejmowania decyzji zakupowej przez klienta, dzięki bardziej przekonującym, stargetowanym komunikatom marketinowym;
  • account expansion, czyli zwiększanie przychodu od jednego klienta, ograniczanie tzw. churn’u (czyli “wykruszania się”, odchodzenia aktywnych klientów do firm konkurencyjnych).

Upraszczając, możemy wyodrębnić 3 rodzaje strategii ABM, w zależności od stopnia personalizacji komunikacji, którą planujemy prowadzić. Im bardziej spersonalizowana komunikacja, tym większa jej skuteczności. W praktyce, marketing przejmuje rolę sprzedawcy, a nawet konsultanta pre-sales. Taki proces jest bardzo drogi, ponieważ wymaga personalizowania materiałów oraz detektywistycznej wręcz analityki rezultatów działań oraz zachowań klientów. Podejście to nazywamy one to one. Mniej ekstremalne rozwiązania i tańsze w realizacji to one to few oraz one to many. Podejścia te i różnice między nimi ilustruje poniższa grafika. 

Account Based Marketing

Możliwości spektrum personalizacji treści opisuje natomiast poniższa ilustracja:

Account Based Marketing

Podsumujmy jakie opinie na temat ABM można usłyszeć dziś na rynku: 

  • ABM to łowy za pomocą włóczni, a nie sieci.
  • ABM to sposób na precyzyjne kontrolowanie przekazu – ABM pozwala określić kim będzie Twój klient, w przeciwieństwie do podejścia typu spray and pray, w którym komunikaty marketingowe wysyła się szeroko licząc, że ktoś się nimi zainteresuje. Jest też przeciwieństwem podejścia ‘inbound’.
  • AMB jest strategią marketingową, u podstaw której leży wstępna pre-kwalifikacja grup docelowych, a nawet samych leadów.
  • ABM to nowe podejście, które wymusza współpracę działów marketingu i sprzedaży  i stanowi dobre uzasadnienie odejścia od marketingu realizowanego w formie nieskoordynowanych, silosowych działań dyktowanych przez kanały czy produkty (np. oddzielnie social media, blog, SEO/SEM, itp. lub rozdzielenie marketingu dla poszczególnych produktów.

Poniżej, jako zachętę do rozpoczęcia działań o charakterze ABM przedstawiamy krótką instrukcję, która pomoże zrealizować wartościową i przydatną analitykę działań na LinkedIn:

  1. Realizując kampanie płatne na LinkedIn, można sprawdzić kto i z jakich firm, zobaczył Twoją reklamę.
  2. W raportach kampanii, jako kryterium prezentacji, należy wybrać „demographics””.
    Account Based Marketing

  3. Następnie, należy wygenerować tabelę analityczną wg kryterium “Company”. w zestawieniu będziemy mogli zobaczyć 25 firm, z których pracownicy widzieli daną reklamę lub ad set w ciągu ostatniego miesiąca.
    Account Based Marketing

  4. Aby zobaczyć więcej niż 25 firm, które widziały twoją reklamę, możesz zwielokrotnić tę liczbę generując indywidualne analizy nawet dla pojedynczych adsetów lub reklam  lub prowadzić niezależne kampanie w poszczególnych regionach geograficznych.

 

Linkhouse
Design cuts

Otagowane jako:Account Based Marketing, marketing B2B

Podziel sięFacebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Email

See more

  • Poprzedni artykuł Grupa Abstra x Olimp Sport Nutrition
  • Back All Entries
  • Następny artykuł Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, by stworzyć zaangażowaną społeczność i zwiększyć zyski?

Być może zainteresują cię również

  • Opublikowano w:

    • Patronaty
    • wiedza

    Blueffect – III Kongres @fektywności

    by AdMonkey 18/02/2014 Komentarze są wyłączone

  • wskaźnik ROI

    Opublikowano w:

    • e-commerce

    Każda firma powinna sprawdzać opłacalność inwestycji. Najprościej robić to przy pomocy wskaźnika ROI

    by Asia 16/01/2021 0 Comments

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Newsletter

Zostaw maila:


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Szukaj

Zobacz też

  • wskaźnik ROI

    Każda firma powinna sprawdzać opłacalność inwestycji. Najprościej robić to przy pomocy wskaźnika ROI

  • ikea real time marketing

    Jak bycie na bieżąco i szybka reakcja może przynieść marce zyski, czyli kilka słów o real time marketingu

  • marketing 4P

    Jak promować produkt, by dotarł do jak największej liczby potencjalnych klientów? Pomocna może się okazać metoda 4P

  • marketing afiliacyjny

    Marketing afiliacyjny to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Na czym polega i jak na nim zarabiać?

  • marketing według Byrona Sharpa

    Marketing według Byrona Sharpa, czyli 7 zasad rozwoju marki

  • camerimage

    Międzynarodowy konkurs na identyfikację dla Camerimage

  • Coconaut

    Challenge Coconaut

  • kamikaze

    Elizaveta Sherstova wzmacnia zespół Kamikaze

  • wskaźniki KPI

    Czym są wskaźniki KPI i jak mogą wspomóc biznes?

  • e-commerce

    Raport e-commerce: 6 na 10 klientów opuszcza sklep, gdy tylko pojawia się problem

Najnowsze informacje o marketingu i reklamie

Zapisz się do newslettera


Nie obawiaj się. Nie spamujemy.

Szukaj

© Made with love by In Hot Water Company

  • newsy reklamowe
  • wiedza marketingowa
  • reklama kreatywna
  • kreacje reklamowe
  • badania marketingowe
Wróć do góry