w

Adidas wygrywa nie tylko na boisku. Sukces kampanii „all in or nothing”

Adidas wygrywa nie tylko na boisku. Sukces kampanii "all in or nothing"

Adidas, niemiecki producent sprzętu sportowego, zdominował Mistrzostwa Świata w Brazylii 2014 na boiskach i poza nimi. Wszystko dzięki kampanii „all in or nothing” opartej o Real Time Marketing.

Tegoroczne Mistrzostwa Świata to ogromny sukces dla adidas, który podkreśla dominację
w dziedzinie światowego futbolu. O pozycji marki świadczą: dwie nasze reprezentacje w finale, Złota Piłka, Złota Rękawica i Złoty But w rękach naszych zawodników, a także największa liczba dyskusji związana z nami
– powiedział Herbert Hainer, CEO adidas Group CEO.

Wiedzieliśmy, że komunikacja w czasie rzeczywistym pozwoli adidas wygrać Mistrzostwa Świata. Nie ma minuty w światowym futbolu bez naszej obecności. Czujemy prawdziwą więź z naszymi produktami, zawodnikami oraz federacjami. Robimy wszystko dla kibiców, bo wiemy jak ważne dla nich są piłkarskie emocje – dodaje Tom Ramsden, adidas Global Brand Marketing Director Football.

Wśród statystyk online wyróżnić można:

1.59 miliona dyskusji – adidas to marka, o której dyskutowano najczęściej przy okazji Mundialu

5.8 miliona – przyrost osób śledzących główne kanały społecznościowe

14.5%2 – najszybciej rosnąca społeczność piłkarska w social media

+38 miliona – największa liczba odsłon na YouTube, wśród marek sportowych publikujących w czasie trwania Mistrzostw Świata

2.98 miliona (603%) – przyrost kanału na Twitter @brazuca podczas trwania turnieju

917 tysięcy – najczęściej używany hashtag na Twitter (#allin)

Przez cały okres trwania Mistrzostw Świata adidas był marką o której dyskutowano najczęściej, co zaowocowało przyrostem osób śledzących wszystkie kanały o 5.8 miliona. To więcej niż uzyskała jakakolwiek marka sportowa.

Zespół marketingowy adidas stacjonował w Rio, w specjalnej bazie nazwanej “Posto adidas” (Posto oznacza tereny w okolicach plaż Rio de Janeiro). W interaktywnej siedzibie powstawały materiały planowane, przewidywane a także reaktywne, tworzone na podstawie aktualnych wydarzeń. Dzięki aktywności online hashtag #allin uzyskał podczas turnieju prawie 917 tysięcy wspomnień, czyli 3 razy więcej niż marka sportowa z drugim wynikiem.

Ponad 14.5%2 wzrost społeczności adidas Football podczas turnieju również plasuje markę na pierwszej pozycji. adidas wykazał się wyższą o 22% od konkurencji aktywnością w social media.

Konto twitterowe @brazuca – Oficjalnej Piłki Meczowej Mistrzostw Świata w Brazylii 2014 – również cieszyło się ogromną popularnością. Z przyrostem 2.98 miliona śledzących (603%) było najszybciej rosnącym profilem tematycznym turnieju. Wokół @brazuca zgromadzili się także najbardziej zaangażowani fani, o czym świadczy ponad 530 tysięcy interakcji.

Dedykowana na Mistrzostwa Świata kolekcja korków – adidas Battle Pack – wykazała się skutecznością na polu gry oraz w internecie. Z wynikiem 46 goli, adidas adizero f50 został najbardziej bramkostrzelnym butem turnieju. Do zwycięstwa przyczyniło się trzech najlepszych strzelców turnieju, którzy wybrali ten model (Rodriguez 6, Müller 5 oraz Messi 4).
Na Mistrzostwach Świata piłkarze adidas mieli o 30% większą celność niż piłkarze noszący inne marki8. #f50 to najczęściej używany hashtag związany z obuwiem piłkarskim – 257 tysięcy wzmianek.

Mistrzostwa Świata to nasz ogromny sukces na wielu płaszczyznach. Zyski z tegorocznej sprzedaży sięgnęły 2 miliardów Euro – zauważa Markus Baumann, Senior Vice President, adidas Football.

W zakresie statystyk na boisku adidas może pochwalić się:

2 reprezentacje sponsorowane przez adidas w finale turnieju (w tym zwycięzcy i aktualni Mistrzowie Świata – Niemcy)

Złota Piłka adidas (nagroda) Leo Messi

Złoty But adidas (nagroda) – James Rodriguez

Złota Rękawica adidas (nagroda) – Manuel Neuer

Najwięcej asyst – Juan Cuadrado

Nagroda FIFA Fair Play – Kolumbia

Drużyna Turnieju FIFA– 8 zawodników adidas z 11

Jesteśmy bardzo zadowoleni z występów naszych zawodników oraz reprezentacji. Zwycięska drużyna, najlepszy gracz, król strzelców i najskuteczniejszy bramkarz podkreślają naszą dominację w światowym futbolu. Czy można chcieć więcej? – podsumowuje Claus-Peter Mayer, VP Global Sports Marketing, adidas Football.

źródło: mat. pras.

Mistrzostwa świata fifa z rekordową widownią

Mistrzostwa Świata FIFA z rekordową widownią

Mundial miał dwóch zwycięzców: niemców i adidasa

Mundial miał dwóch zwycięzców: Niemców i Adidasa