Adidas, niemiecki producent sprzętu sportowego, zdominował Mistrzostwa Świata w Brazylii 2014 na boiskach i poza nimi. Wszystko dzięki kampanii „all in or nothing” opartej o Real Time Marketing.
– Tegoroczne Mistrzostwa Świata to ogromny sukces dla adidas, który podkreśla dominację
w dziedzinie światowego futbolu. O pozycji marki świadczą: dwie nasze reprezentacje w finale, Złota Piłka, Złota Rękawica i Złoty But w rękach naszych zawodników, a także największa liczba dyskusji związana z nami – powiedział Herbert Hainer, CEO adidas Group CEO.
– Wiedzieliśmy, że komunikacja w czasie rzeczywistym pozwoli adidas wygrać Mistrzostwa Świata. Nie ma minuty w światowym futbolu bez naszej obecności. Czujemy prawdziwą więź z naszymi produktami, zawodnikami oraz federacjami. Robimy wszystko dla kibiców, bo wiemy jak ważne dla nich są piłkarskie emocje – dodaje Tom Ramsden, adidas Global Brand Marketing Director Football.
Wśród statystyk online wyróżnić można:
1.59 miliona dyskusji – adidas to marka, o której dyskutowano najczęściej przy okazji Mundialu
5.8 miliona – przyrost osób śledzących główne kanały społecznościowe
14.5%2 – najszybciej rosnąca społeczność piłkarska w social media
+38 miliona – największa liczba odsłon na YouTube, wśród marek sportowych publikujących w czasie trwania Mistrzostw Świata
2.98 miliona (603%) – przyrost kanału na Twitter @brazuca podczas trwania turnieju
917 tysięcy – najczęściej używany hashtag na Twitter (#allin)
Przez cały okres trwania Mistrzostw Świata adidas był marką o której dyskutowano najczęściej, co zaowocowało przyrostem osób śledzących wszystkie kanały o 5.8 miliona. To więcej niż uzyskała jakakolwiek marka sportowa.
Zespół marketingowy adidas stacjonował w Rio, w specjalnej bazie nazwanej “Posto adidas” (Posto oznacza tereny w okolicach plaż Rio de Janeiro). W interaktywnej siedzibie powstawały materiały planowane, przewidywane a także reaktywne, tworzone na podstawie aktualnych wydarzeń. Dzięki aktywności online hashtag #allin uzyskał podczas turnieju prawie 917 tysięcy wspomnień, czyli 3 razy więcej niż marka sportowa z drugim wynikiem.
Ponad 14.5%2 wzrost społeczności adidas Football podczas turnieju również plasuje markę na pierwszej pozycji. adidas wykazał się wyższą o 22% od konkurencji aktywnością w social media.
Konto twitterowe @brazuca – Oficjalnej Piłki Meczowej Mistrzostw Świata w Brazylii 2014 – również cieszyło się ogromną popularnością. Z przyrostem 2.98 miliona śledzących (603%) było najszybciej rosnącym profilem tematycznym turnieju. Wokół @brazuca zgromadzili się także najbardziej zaangażowani fani, o czym świadczy ponad 530 tysięcy interakcji.
Dedykowana na Mistrzostwa Świata kolekcja korków – adidas Battle Pack – wykazała się skutecznością na polu gry oraz w internecie. Z wynikiem 46 goli, adidas adizero f50 został najbardziej bramkostrzelnym butem turnieju. Do zwycięstwa przyczyniło się trzech najlepszych strzelców turnieju, którzy wybrali ten model (Rodriguez 6, Müller 5 oraz Messi 4).
Na Mistrzostwach Świata piłkarze adidas mieli o 30% większą celność niż piłkarze noszący inne marki8. #f50 to najczęściej używany hashtag związany z obuwiem piłkarskim – 257 tysięcy wzmianek.
– Mistrzostwa Świata to nasz ogromny sukces na wielu płaszczyznach. Zyski z tegorocznej sprzedaży sięgnęły 2 miliardów Euro – zauważa Markus Baumann, Senior Vice President, adidas Football.
W zakresie statystyk na boisku adidas może pochwalić się:
2 reprezentacje sponsorowane przez adidas w finale turnieju (w tym zwycięzcy i aktualni Mistrzowie Świata – Niemcy)
Złota Piłka adidas (nagroda) Leo Messi
Złoty But adidas (nagroda) – James Rodriguez
Złota Rękawica adidas (nagroda) – Manuel Neuer
Najwięcej asyst – Juan Cuadrado
Nagroda FIFA Fair Play – Kolumbia
Drużyna Turnieju FIFA– 8 zawodników adidas z 11
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z występów naszych zawodników oraz reprezentacji. Zwycięska drużyna, najlepszy gracz, król strzelców i najskuteczniejszy bramkarz podkreślają naszą dominację w światowym futbolu. Czy można chcieć więcej? – podsumowuje Claus-Peter Mayer, VP Global Sports Marketing, adidas Football.
źródło: mat. pras.