w ,

Mistrzostwa Świata FIFA z rekordową widownią

final ikona

W chwili, gdy Philipp Lahm podniósł triumfalnie Puchar Świata, powody do radości miały też telewizje transmitujące Mistrzostwa Świata FIFA 2014.
Już mecze fazy grupowej w wielu krajach, w tym w Belgii i w USA, ustanowiły nowe rekordy oglądalności. Faza pucharowa okazała się równie popularna, a w wielu w krajach, w tym w Niemczech i Belgii, kolejne rekordy widowni zostały pobite.

Mistrzostwa Świata pokazały też jak bardzo popularny jest tzw. drugi ekran. Półfinałowe zwycięstwo Niemców z Brazylią oglądało online rekordowe 8,4 mln widzów w Europie i na Bliskim Wschodzie. W trakcie pierwszego półfinału wysłano rekordową dla jakiegokolwiek sportu liczbę 35 milionów tweetów nawiązujących do meczu.

Mimo, że jeszcze nie jest znana łączna widownia osatniego meczu nadawcy spodziewają się, że zostanie pobity rekord sprzed 4 lat, kiedy finał Mistrzostw Świata oglądało 909 mln widzów na świecie.

Oglądalność finału Mistrzostw Świata 2014

Ogladalność Mistrzostw Świata 2014

Najwyższe oglądalności fazy pucharowej Mistrzostw Świata FIFA 2014:

Niemcy: widownia meczu finałowego ustanowiła nowy rekord oglądalności. 41,9 mln widzów, czyli 86,3 proc. wszystkich oglądających telewizję w tym czasie, obejrzało zwycięstwo reprezentacji w finale rozgrywek. W przeprowadzonym badaniu online 12 mln Niemców zadeklarowało, że oglądało mecz w miejscu publicznym.

Belgia: rekord, który padł w meczu z Koreą Południową został szybko pobity. Zmagania “Czerwonych Diabłów” z USA stały się meczem piłkarskim o najwyższej widowni w historii – oglądało go 5,5 mln widzów, czyli 85 proc. osób tym czasie oglądających TV.

Holandia: także w sąsiedniej Holandii padł rekord oglądalności – półfinałowy mecz przeciwko Argentynie oglądało 12,4 mln widzów (wliczając widownię poza domem), co oznaczało 89,3 proc. udział w oglądalności. Na Twitterze wysłano 12,4 mln tweetów dot. meczu.

Francja: porażkę 1:0 z Niemcami oglądało 16,9 mln widzów (71,2 proc. udział w widowni). O meczu „zaćwierkano” ponad milion razy.

Szwecja: finał mistrzostw świata oglądało 2,6 mln widzów, a mecz miał 73,8 proc. udziału w widowni.

Wielka Brytania: w szczytowym momencie widownia osiągnęła 21 mln. widzów.

Polska: finał rozgrywek osiągnął najwyższą widownię od 2012 roku – 10,6 mln widzów (63,4 proc. udziału w oglądalności).

Portugalia: mecz przeciwko USA oglądało 3,6 mln widzów (75,4 proc. udziału), co było drugim najchętniej oglądanym wydarzeniem w TV od marca 2012 roku.

Węgry: finał przyciągnął 1,9 mln widzów (47,8 proc. udziału).

Austria: porażkę z Brazylii z Niemcami oglądało 1,4 mln widzów (52 proc. udziału). Mecz finałowy zgromadził przed telewizorami 1,8 mln osób (55,3 proc. udziału), czyli najwyższą widownię piłkarską od czasów mistrzostw Europy z 2008 roku.

Irlandia: finał oglądało 857 tys. widzów (55,7 proc. udziału), a łącznie mistrzostwa zanotowały aż 2,5 mln obejrzeń (streamów) przez Internet.

Włochy: mecz z Urugwajem oglądało 19,2 mln widzów, udział w widowni wyniósł 81,5 proc.

Rumunia: najwyższy udział w widowni miał finał – 43 proc.

USA: mecz Holandia – Argentyna był najchętniej oglądanym półfinałem mistrzostw świata w historii. Widownia meczu wyniosła 6,8 mln widzów.

Argentyna: mecz finałowy, w którym Argentyńczycy ulegli Niemcom osiągnął 63,7 proc. udziału w widowni TV.

źródło: mat.pras.

icon 2

Marcin Sikorski i Piotr Cebo, czyli porno ze smakiem

team Win

Adidas wygrywa nie tylko na boisku. Sukces kampanii „all in or nothing”