Tomasz Kuchno, dyrektor interaktywnego domu produkcyjnego Netizens sprawdza, specjalnie dla nas wybrał najciekawsze świąteczne akcje reklamowe. Sprawdź, co cieszyło się popularnością w Polsce jak i zagranicą.
W ostatnich tygodniach przejeżdżając obok centrów handlowych nie dało się nie zauważyć zdecydowanego zwiększenia ruchu, a co za tym idzie pękających w szwach parkingów. Tak – nie da się ukryć, święta zbliżają się wielkimi krokami.
Podejrzewam, że u wielu z nas efekt “Last minute panic” związany z zakupem prezentów sięga właśnie zenitu. Ten temat zainspirował mnie do tego żeby zebrać najciekawsze świąteczne akcje reklamowe zarówno polskie, jak te zagraniczne. Na naszym podwórku w świąteczny klimat wprowadza Serce i Rozum w najnowszym spocie Orange.
Mimo iż ostatnie spoty nie wzbudzały u mnie emocji, tak wyjątkowo uśmiałem się z problemu Renifera Reni i jej braku… szybki. Kolejny gracz jakim jest Tesco uraczył nas świątecznym spotem reklamowym. Studium przypadku uszkodzonego robota kuchennego, płaczącej żony i wizji niespełnionych świąt dało Heniowi szansę stania się ponownie bohaterem.
Linie lotnicze WestJet w tym sezonie zafundowały swoim pasażerom jednego z lotów wyjątkowo cudowne święta. Akcja WestJet Christmas Miracle jest mi najbardziej bliska ze względu na oparcie pomysłu w czasie rzeczywistym w dwóch równoległych lokalizacjach i szeregu interaktywnych instalacji. Klimat całego wydarzenia najlepiej oddaje klip autorów całego zamieszania na dwóch typowych lotniskach.
Najciekawsze świąteczne akcje reklamowe zebrał dla nas Tomasz Kuchno, dyrektor kreatywny Interaktywnego Domu Produkcyjnego Netizens
Skoro poruszony został wątek dotykający nieboskłonu – następny case dobrze wpisuje się w abstrakcyjny charakter świątecznych życzeń z udziałem celebryty. Jak wiadomo okres świąteczny to specyficzny moment dla wielu agencji, które starają się uwolnić swoje pokłady kreatywności tworząc często bardzo osobliwe produkcje. Niedawno podziwiałem kampanię Volvo Trucks z udziałem Jean Claude van Damme, która dzięki sukcesowi jaki odniosła doczekała się serii memów i wciąż pojawiających się modyfikacji. Jedna z ciekawszych spreparowanych produkcji z udziałem wirtualnego Chucka Norrisa zdecydowanie zapadła w mojej pamięci.
Rok 2013 powoli się kończy i tym samym zmusza do branżowej refleksji. Jak zawsze pod koniec roku zadaję sobie pytanie co udało się osiągnąć i czy następny rok przyniesie nowe – lepsze wyzwania? Ten rok, jak i poprzedni, i każdy wcześniejszy zapisał nowe karty w historii jaką tworzymy. Pewne jest to, że branża digital, z którą jestem związany nie pokazała jeszcze wszystkiego na co ją stać – co mobilizuje do kreatywnej walki.
Serce i rozum w kampanii świątecznej Orange “Szybka”