Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

AWAY, czyli miara samotności. Premiera filmu

19 marca odbyła się premiera filmu AWAY, projektu duetu Marta Frączek oraz Piotr Onopa ze zdjęciami Mikołaja Sygudy. Short jest refleksją nad kondycją dialogu we współczesnym świecie, bycia razem i bycia obok. Realizacją wideo zajął się dom produkcyjny F25.

W świecie wypełnionym technologicznymi nowinkami, ludzie stale oddalają się od siebie, mimo tego, że są blisko. Statystyczny użytkownik smartfona często przemierza więcej wirtualnego contentu palcem po ekranie (nawet 200 km rocznie), niż faktycznie przemieszcza się w fizycznej przestrzeni. Te smutne i niepokojące obserwacje zainspirowały duet – Martę Frączek i Piotra Onopę do stworzenia filmowej metafory, która pokaże ten problem.

czytaj:   Polacy czytają książki – i da się na tym zarobić

Marta z Piotrem tworzą nieformalny duet od 2015. Zaczęło się od pierwszego teledysku dla Dawida Podsiadło, który został wyróżniony przez Polską Akademię Fonograficzną Fryderykiem za teledysk roku. W kolejnym zdobyli nominację za obraz dla Krzysztofa Zalewskiego. Od tamtej pory zrealizowali razem wiele projektów teledyskowych. Oprócz przyjaźni łączy ich podobna filmowa wrażliwość i chęć opowiadania historii z drugim dnem.

Zależało nam na tym, aby stworzyć filmowy obraz, refleksję, która będzie zawieszona między gatunkami. Czerpie trochę ze świata teledysku, reklamowego case’u i społecznej kampanii, podpartej prawdziwymi danymi. Z tym, że za narracją nie stoi żaden brand czy klient – klientem jesteśmy my wszyscy, a ceną jest samotność. Nie pokazujemy wprost, co stoi za tym oddalaniem się. Obraz jest otwarty na interpretację, jego zakończenie również – tłumaczy Marta Frączek, pomysłodawczyni projektu.

Wideo zostało zrealizowane wśród pięknych, a zarazem niebezpiecznych klifów Zatoki Biskajskiej, aby jeszcze bardziej spotęgować wrażenie niepokoju i osamotnienia bohaterów. Sprawiają wrażenie, jakby byli jedynymi ludźmi na Ziemi, a jednocześnie każdym z nas. W momencie, gdy wszystko w naturze dąży do połączenia i wymiany energii, taśma, którą złączeni są bohaterowie symbolicznie odmierza ich poczucie zagubienia.

czytaj:   Z OS3 i Papaya Films do domu produkcyjnego F25

Wzięliśmy udział w tworzeniu tego filmu dlatego, że wspólne kreowanie, komponowanie i wymyślanie skłania do dialogu, komunikacji, a to właśnie on jest próbą prawdziwego porozumienia. Pomaga zbliżyć do siebie innych ludzi i na pewno nie oddala – tłumaczy Marcin Dworucha, Managing Director F25.

Premiera wideo miała miejsce 19 marca w BARdzo bardzo przy ul. Nowogrodzkiej 11.

czytaj:   Home Broker przestrzega przed wadami mieszkań

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *