Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Bardzo dobre maniery & Czerwony Krzyż – case study

Bardzo Dobre Maniery to próba wprowadzenia nowego sposobu odkładania sztućców na talerz po skończonym posiłku w restauracji. Sztućce złożone pośrodku talerza w krzyż to sygnał dla obsługi, że klient chce za pośrednictwem restauracji wpłacić 5 złotych, które zostaną przekazane Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi na zakup posiłków dla potrzebujących dzieci. Kwoty są zwolnione od podatku, a restauracje chcące się przyłączyć muszą przejść proces weryfikacyjny.

Po fazie pilotażowej inicjatywy PCK Bardzo Dobre Maniery, ruszyła kampania promująca projekt. Zasady akcji w serii trzech jednoujęciowej filmów tłumaczy owcy Tadeuszowi znany jako Grucha z ”Chłopaki nie płaczą” Mirosław Zbrojewicz. Premierze filmów towarzyszy uruchomienie fanpage’a Bardzo Dobrych Manier na Facebooku. Kampanię przygotowali pomysłodawcy projektu – agencja Cheil Poland. Za realizację filmów odpowiedzialne jest Film Fiction oraz duet reżyserski Drimtim (Kazimierz i Maria Zbąscy).

czytaj:   Michał Wiśniewski pokieruje działem social media w Cheil Poland

Wraz z rozwojem Bardzo Dobrych Manier pojawiła się konieczność wzmocnienia obecności projektu w mediach społecznościowych. Filmy, które stworzyliśmy to pierwsza z szeregu inicjatyw, jakie zamierzamy podjąć w tym celu – mówią Maciek Kozina i Wojtek Kowalik, Innovation Creatives z agencji Cheil Poland. Przekazywanie dotacji poprzez skrzyżowanie sztućców w restauracjach to nowy model finansowania posiłków. Bardzo Dobre Maniery to marka stworzona dla PCK i tego modelu. “Rozmowy z Tadeuszem” są pierwszą właściwą komunikacją b2c, którą prowadzimy dla projektu – dodają.

czytaj:   Doktor Google wykorzystany w kampanii społecznej

r5

Poprzez wybór formy kampanii chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, co spowoduje rozwój Bardzo Dobrych Manier. Zainteresowanie inicjatywą rośnie, dlatego podjęliśmy kroki mające na celu utrwalenie nowego rodzaju zachowania w restauracjach – mówi Marcin Talarek, Head of Innovation z agencji Cheil Poland.

Komunikowana do tej pory za pomocą materiałów POS akcja do połowy listopada dotarła do ponad 10 milionów Polaków i zaowocowała znaczącym wzrostem wpłat na program “Godne Dzieciństwo” prowadzony przez Polski Czerwony Krzyż od 2001 roku. Pomysł agencji Cheil Polska został również nagrodzony na festiwalu Eurobest oraz wielokrotnie komentowany zarówno w polskich, jak i zagranicznych mediach branżowych.

czytaj:   Zostań...bezrobotnym roku z Benettonem

Za koncepcję, strategię, kreację, egzekucję Bardzo Dobrych Manier oraz działania social media w obecnie prowadzonej kampanii odpowiada agencja Cheil Poland. Wsparcie PR zapewnia Cheil Poland oraz Grayling Poland.

Źródło: mat. pras.