w

Bardzo dobre maniery & Czerwony Krzyż – case study

Bardzo dobre maniery & czerwony krzyż - case study

Bardzo Dobre Maniery to próba wprowadzenia nowego sposobu odkładania sztućców na talerz po skończonym posiłku w restauracji. Sztućce złożone pośrodku talerza w krzyż to sygnał dla obsługi, że klient chce za pośrednictwem restauracji wpłacić 5 złotych, które zostaną przekazane Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi na zakup posiłków dla potrzebujących dzieci. Kwoty są zwolnione od podatku, a restauracje chcące się przyłączyć muszą przejść proces weryfikacyjny.

Po fazie pilotażowej inicjatywy PCK Bardzo Dobre Maniery, ruszyła kampania promująca projekt. Zasady akcji w serii trzech jednoujęciowej filmów tłumaczy owcy Tadeuszowi znany jako Grucha z ”Chłopaki nie płaczą” Mirosław Zbrojewicz. Premierze filmów towarzyszy uruchomienie fanpage’a Bardzo Dobrych Manier na Facebooku. Kampanię przygotowali pomysłodawcy projektu – agencja Cheil Poland. Za realizację filmów odpowiedzialne jest Film Fiction oraz duet reżyserski Drimtim (Kazimierz i Maria Zbąscy).

Wraz z rozwojem Bardzo Dobrych Manier pojawiła się konieczność wzmocnienia obecności projektu w mediach społecznościowych. Filmy, które stworzyliśmy to pierwsza z szeregu inicjatyw, jakie zamierzamy podjąć w tym celu – mówią Maciek Kozina i Wojtek Kowalik, Innovation Creatives z agencji Cheil Poland. Przekazywanie dotacji poprzez skrzyżowanie sztućców w restauracjach to nowy model finansowania posiłków. Bardzo Dobre Maniery to marka stworzona dla PCK i tego modelu. “Rozmowy z Tadeuszem” są pierwszą właściwą komunikacją b2c, którą prowadzimy dla projektu – dodają.

R5

Poprzez wybór formy kampanii chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, co spowoduje rozwój Bardzo Dobrych Manier. Zainteresowanie inicjatywą rośnie, dlatego podjęliśmy kroki mające na celu utrwalenie nowego rodzaju zachowania w restauracjach – mówi Marcin Talarek, Head of Innovation z agencji Cheil Poland.

Komunikowana do tej pory za pomocą materiałów POS akcja do połowy listopada dotarła do ponad 10 milionów Polaków i zaowocowała znaczącym wzrostem wpłat na program „Godne Dzieciństwo” prowadzony przez Polski Czerwony Krzyż od 2001 roku. Pomysł agencji Cheil Polska został również nagrodzony na festiwalu Eurobest oraz wielokrotnie komentowany zarówno w polskich, jak i zagranicznych mediach branżowych.

Za koncepcję, strategię, kreację, egzekucję Bardzo Dobrych Manier oraz działania social media w obecnie prowadzonej kampanii odpowiada agencja Cheil Poland. Wsparcie PR zapewnia Cheil Poland oraz Grayling Poland.

Źródło: mat. pras.

Ranking ulubionych przez polaków spotów reklamowych

Ranking ulubionych przez Polaków spotów reklamowych

Rynek monitoringu i analizy social media 2013

Rynek monitoringu i analizy social media 2013