Polski Czerwony Krzyż i Cheil Polska w kooperacji z warszawskimi i krakowskimi restauratorami wprowadzają nowy model przekazywania dotacji dla niedożywionych dzieci z ubogich rodzin.
„Podejmujemy próbę wprowadzenia systemu, który zapewni finansowanie działań PCK na stałe i bez konieczności organizowania jednorazowych zbiórek i kampanii” – mówi Marcin Talarek, Head of Innovation z agencji Cheil Polska.
Każdy z klientów restauracji, które biorą udział w akcji, może przekazać 5 zł – tylko tyle kosztuje ciepły obiad dla jednego z 700 000* polskich dzieci, które nie jadają go regularnie. Aby do rachunku została doliczona ta symboliczna kwota, wystarczy po skończonym posiłku skrzyżować sztućce na talerzu. Całość środków trafi na konto PCK.
„Jest wiele osób, które deklarują chęć przekazywania środków na różne działania charytatywne. Chcemy zniwelować bariery stojące im na przeszkodzie, więc wraz z partycypującymi lokalami, dajemy im możliwość uiszczenia symbolicznej kwoty za pomocą prostego gestu. Liczymy również, że kolejne restauracje będą wdrażać Bardzo Dobre Maniery” – Agata Szczotka-Sarna, specjalistka ds. promocji w PCK.
Mimo licznych kampanii prowadzonych przez organizacje charytatywne problem niedożywienia polskich dzieci wciąż istnieje.
„Przestarzały system fundraisingu działa w sposób doraźny. 700 000 niedożywionych dzieci
to poważny problem społeczny, więc jego rozwiązanie powinno być ugruntowane w zmianie społecznej. Z tego względu zdecydowaliśmy się wykorzystać naturalny element naszego zachowania. Liczymy, że nowe ułożenie sztućców i związany z nim model wspierania Polskiego Czerwonego Krzyża wejdzie na stałe do naszej codzienności jako zasada dobrego wychowania.” – mówią Wojciech Kowalik i Maciej Kozina, innovation creatives z agencji Cheil.
Wdrażaniu nowego systemu przekazywania dotacji towarzyszy kampania opierająca się na działaniach w internecie (bdbmaniery.pck.pl), mediach społecznościowych (#bdbmaniery, @bdbmaniery) oraz na materiałach POS (podkładki pod talerze, etui na sztućce itp.). W zależności od wyników z pierwszych kilku tygodni akcji zostanie podjęta decyzja o ogólnopolskim wprowadzaniu Bardzo Dobrych Manier.
Bardzo Dobre Maniery to element programu Godne Dzieciństwo realizowanego przez Polski Czerwony Krzyż. Celem programu Godne Dzieciństwo jest kompleksowe wspieranie dzieci i młodzieży z najbardziej potrzebujących rodzin. W jego ramach PCK realizuje projekty dożywiania najmłodszych.
Mechanizm przekazywania dotacji, strategię oraz kreację opracowała agencja Cheil Polska. Animacja została przygotowana przez FDR Studio.
Więcej informacji o Bardzo Dobrych Manierach na bdbmaniery.pck.pl oraz w ANIMACJI.
* Żródło danych: raport Głównego Urzędu Statystycznego „Ubóstwo w Polsce w 2012 roku”
źródło: mat. pras.