Ostatnie dwa kwartały 2021 roku są kluczowym czasem dla rozwoju marki kosmetycznej Rituals w Polsce. Brand, którego produkty dostępne były dotychczas w e-commerce oraz perfumeriach Douglas i Sephora, otwiera swój pierwszy stacjonarny sklep w Polsce i wdraża szeroką strategię rozwoju biznesu. Do obsługi komunikacyjnej najbliższych, kluczowych dla marki projektów, marka postanowiła zaangażować agencję Big Picture. Współpraca została nawiązana w wyniku przetargu.
Marka Rituals powstała w 2000 roku i jako pierwsza połączyła sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji ciała z kosmetykami do domu, które są sprzedawane w ramach kolekcji opartych na charakterystycznych składnikach i wyjątkowych zapachach. Już 20 lat temu Rituals zachęcało do zwolnienia tempa, doceniania momentów i odnajdywania radości w małych, codziennych rzeczach. Na tym bazuje również filozofia marki.
W związku z nową strategią biznesową, przyjętą dla rynku polskiego, zespół marki przy współpracy z centralą zdecydował o rozpisaniu przetargu na obsługę PR w Polsce.
Agencja Big Picture, posiadająca szerokie doświadczenie w komunikacji brand PR, w tym w działaniach komunikacyjnych dla marek beauty, wygrała rozpisany konkurs ofert. Warto wspomnieć, że Big Picture było pierwszą agencją w Polsce, która zajmowała się komunikacją wszystkich brandów masowej dystrybucji koncernu L’Oréal Polska, odpowiadała również za launch marki Polana (należącej do firmy Herbapol Lublin). Do tej pory agencja wspiera komunikacyjnie takie brandy kosmetyczne jak Matrix czy L’Oréal Professional. Odpowiada także za strategię i komunikację sieci drogerii Super-Pharm.
W ramach stworzonego planu komunikacji dla marki Rituals Cosmetics agencja odpowiedzialna jest za komunikację przed otwarciem pierwszego sklepu marki w Polsce i koordynację tego wydarzenia, influencer marketing, biuro prasowe, media relacje oraz rekomendacje strategiczne związane z komunikacją marki na polskim rynku.
Kluczowym wydarzeniem będzie otwarcie pierwszego stacjonarnego sklepu marki w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie. Wydarzenie odbędzie się 4 sierpnia. Drugie otwarcie zaplanowane jest na 18 sierpnia w Sadyba Bestmall w Warszawie, a w kolejnych miesiącach sklepy otworzą się także w Trójmieście.
Do obsługi marki Rituals został dedykowany zespół agencji w składzie: Klaudia Lis (Senior PR Consultant), Aleksandra Kołakowska (PR Consultant) oraz Maria Dmitruk (PR Executive).
Klaudia Lis to ekspertka komunikacji marek beauty. Odpowiadała za współtworzenie i realizację strategii komunikacji MAC Cosmetics na polskim rynku, launch marki Nude by Nature w Polsce i działania eventowe oraz komunikacyjne. Wspierała także dział komunikacyjny przy launchu wegańskiej kolekcji INGLOT. Jej doświadczenie obejmuje też współpracę PR z marką NEO Make Up.
Aleksandra Kołakowska uzupełnia kompetencje Klaudii Lis nie tylko szerokim doświadczeniem w zakresie komunikacji brand PR, ale także ogromną znajomością retail’u. Doświadczenie zdobywała na stanowisku managera zespołu prowadzącego komunikację PR dla warszawskich ascetów Unibail-Rodamco-Wesfield oraz na stanowisku rzeczniczki prasowej Galerii Mokotów i Galerii Wileńskiej.
Współpraca między marką Rituals a agencją Big Picture rozpoczęła się formalnie w lipcu. Strony nie zdradzają na jak długo został podpisany kontrakt.
One Comment
Leave a Reply