Właśnie rusza kampania „Kolorowa Polska”, realizowana przez agencję Biuro Podróży Reklamy dla Dekoral Fashion. Działania są zaplanowane do końca 2014 roku. Głównym elementem kampanii jest akcja badawcza, mająca na celu poznanie preferencji kolorystycznych Polaków. W kampanii zostaną wykorzystane narzędzia online, PR i ambientowe.
Kolorowa Polska to ogólnopolska kampania badawcza, mająca na celu zbadać gusta kolorystyczne badanych. Podczas trwania kampanii Biuro Podróży Reklamy bada preferencje kolorystyczne Polaków w kontekście ich miejsca zamieszkania, płci, wieku oraz skojarzeń. Kampania jest realizowana przy wykorzystaniu zarówno narzędzi on-line, jak i działań ambientowych.
BPR podczas akcji „Kolorowa Polska” zbiera dane w Internecie oraz na ulicach wybranych polskich miast. Dane gromadzone w trakcie akcji będą automatycznie aktualizowane na stronie Kolorowa Polska, w formie infografik i podsumowań. W Internecie jednocześnie rusza kampania bannerowa opracowana przez Biuro Podróży Reklamy. Jest ona pozbawiona brandingu, za to koncentruje uwagę właśnie na różnych kolorach. W zależności od tego, w jaki kolor banneru kliknie użytkownik, wyświetli mu się inna wersja kolorystyczna strony i otrzyma on inne informacje. W akcji rejestrowana będzie liczba kliknięć w bannery i wszelkie dane demograficzne pobierane za pomocą Facebooka za zgodą użytkowników oraz dane podane przez ankietowanych w trakcie badania. Pozyskane informacje zostaną wykorzystane w artykułach i innych materiałach kierowanych do mediów w ramach kampanii PR.
– Przygotowaliśmy ponad 3 700 kolorowych bannerów w systemie reklamowym, jest to pierwsza tego typu akcja w polskim Internecie. Cieszę się, że Dekoral Fashion dostrzega potencjał takiego nietypowego rozwiązania. Spodziewamy się, że dzięki temu uda się wzbudzić zaciekawienie Internautów, już dawno zmęczonych krzykliwymi i nachalnymi reklamami display. Przygotowania do akcji zajęły kilka miesięcy, a dziś mogę powiedzieć, że efekt jest dokładnie taki, na jakim nam zależało – estetyczny, interesujący i subtelny. – dodaje Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający Biura Podróży Reklamy.
Kampania rozpoczęła się w drugiej połowie kwietnia i potrwa do końca 2014 roku. Za nadzór nad kampanią po stronie klienta odpowiada Wojciech Kapelusz – online marketing manager, natomiast po stronie agencji – Maciej Mazur, project manager oraz Robert Sosnowski, managing director.
Źródło: mat. pras.