in , ,

Ciapaty, dałn, pedał, lewak, moher, czarnuch w kampanii społecznej Poznania

Ciapaty, dałn, pedał, lewak, moher, czarnuch w kampanii społecznej poznania

„Ciapaty”, „dałn”, „pedał”, „lewak”, „moher”, „czarnuch” to tylko niektóre z inwektyw jakimi posługuje się Poznań w najnowszej kampanii na rzecz tolerancji.

„Wobec ludzi tolerancja to za mało, należy się szacunek” – pod takim hasłem ruszyła kampania „My Poznań 36,6”. To niezwykle ambitny i potrzebny miastu projekt, w którym poruszany jest problem nie tyle nietolerancji i dyskryminacji, ale coraz częstszych zachowań świadczących o braku szacunku do drugiego człowieka. Przetarg na zintegrowaną kampanię społeczną wygrała Agencja Kreatywna Chromatique i to ona odpowiada za jej realizację.

Wielu mieszkańców Poznania spotyka się każdego dnia z dyskryminacją. Powód? Ubiór, kolor skóry, orientacja seksualna, pochodzenie, wiara, zainteresowania, choć może to być cokolwiek. Wielu powie w tym miejscu o tolerancji, ale zdaniem twórców kampanii to słowo w kontekście człowieka jest niewystarczające, bo tolerancja ma granice.

Twórcy sięgnęli po wspólny mianownik, którym jest chociażby 36,6 – temperatura ciała zdrowego człowieka.

Ciapaty, dałn, pedał, lewak, moher, czarnuch w kampanii społecznej poznania

Każdy z nas opisuje świat tak, jak go widzi”. To jedno z pierwszych zdań wypowiedzianych w spocie-manifeście promującym akcję. Wideo powstało podczas podczas happeningu towarzyszącego Festiwalowi Rzeźb Lodowych na Starym Rynku w Poznaniu, gdzie zgromadzeni mieszkańcy obserwowali w czasie rzeczywistym na telebimie obraz z kamery termowizyjnej. Do współpracy twórcy zaprosili przedstawicieli grup zagrożonych wykluczeniem, którzy zgodzili się na nazwanie ich w sposób obraźliwy, czyli tak naprawdę taki z jakim spotykają się na co dzień. Pojawiają się słowa „ciapaty”, „dałn”, „pedał”, „lewak”, „moher”, „czarnuch”, by po chwili zamienić się w jedno wspólne określenie – człowiek.

Ciapaty, dałn, pedał, lewak, moher, czarnuch w kampanii społecznej poznania

Kampania promowana jest w mediach społecznościowych za pomocą spotu – manifestu, ale pojawia się także na licznych nośnikach w komunikacji miejskiej, gdzie uzupełniona jest o komunikat zachęcający do reakcji. Zaplanowano szeroką obecność w kanale OOH (citylighty i billboardy w całym mieście). W ramach kampanii powstała także strona www.poznan366.pl, promowana kampanią displayową i ulotkami dystrybuowanymi podczas poznańskich jarmarków bożonarodzeniowych. W pierwszych kilku dniach kampania osiągnęła ponad pół miliona organicznych odsłon i została pozytywnie oceniona przez większość opiniotwórczych mediów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Digital kingdom dla l'oréal

Digital Kingdom dla L’Oréal

Aplikacja rossmann w pierwszej dziesiątce aplikacji mobilnych w polsce

Aplikacja Rossmann w pierwszej dziesiątce aplikacji mobilnych w Polsce