w

Cyber Kids on Real dla HISTORIA: POSZUKAJ

Projektując modne gadżety chcieliśmy zachęcić młodych ludzi do poznania historii i postaci, które stoją za tymi obiektami. Powstały min. Naszywki: jej wysokość wanda rutkiewicz", "promieniuję - maria skłodowska curie", „powstań – tadeusz kościuszko”, „największy sens ma życie na szczytach nonsensu - witkacy”, „i love chopin”. Historyczne naszywki wzięły udział w modowej sesji zdjęciowej.

Agencja Cyber Kids on Real zrealizowała koncepcję kreatywną  i kampanię promującą portal edukacyjny  HISTORIA: POSZUKAJ

HISTORIA: POSZUKAJ www.historiaposzukaj.pl to projekt edukacyjny, którego celem jest przybliżanie historii Polski i wartości kulturowych. Pokazuje, że historia to nie tylko daty i bitwy, dlatego odwołuje się do obiektów muzealnych, architektury, muzyki, sztuki, filmu, zjawisk społecznych i kulturowych. Projekt jest tworzony w Narodowym Instytucie Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, dlatego to co go wyróżnia pośród innych portali o tematyce historycznej, to pokazywanie historii w kontekście muzeów i ich kolekcji.

Cyber kids on real dla historia: poszukaj

Od 2018 roku Cyber Kids on Real tworzy kampanie promujące serwis oraz kontent kampanijny; obecnie trwa kolejna odsłona kampanii pod hasłem „Kolekcje historyczne”.

Jako że kultura popularna lubi mieszać się z historią, na potrzeby kampanii stworzyliśmy „Kolekcję historyczną” czyli serię modnych gadżetów – naszywek inspirowanych artykułami z serwisu, wybitnymi Polkami i Polakami oraz wydarzeniami historycznymi. – powiedziała Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.

Historia: poszukaj

Projektując modne gadżety chcieliśmy zachęcić młodych ludzi do poznania historii i postaci, które stoją za tymi obiektami. Powstały min. naszywki: Jej wysokość Wanda Rutkiewicz”, „Promieniuję – Maria Skłodowska Curie”, „Powstań – Tadeusz Kościuszko”, „Największy sens ma życie na szczytach nonsensu – Witkacy”, „I love Chopin”. Historyczne naszywki wzięły udział w modowej sesji zdjęciowej. Odbiorcy kampanii zostali zachęceni do wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodą była realizacja historycznych naszywek według ich pomysłów.

Druga odsłona kampanii była związana z setną rocznicą uzyskania praw wyborczych przez Polki. W serwisie powstała seria artykułów na ten temat. Agencja Cyber Kids on Real stworzyła kolejne naszywki upamiętniające Polki, które walczyły o równouprawnienie, prawo do studiowania i głosowania, niepodległość a także angażowały się społecznie, naukowo i politycznie. Powstały feministyczne naszywki: „Ster – Organ Uprawnienia Kobiet”, „Dynamit znakomicie pasuje do gorsetu – Ola Piłsudska”, „Uniwersytet Latający”, „Legia Kobiet”, „Zjazd Kobiet 1917”.

Kolejne odsłony kampanii to kampanie realizowane w 2019 roku. Tym razem odbiorcy i odbiorczynie serwisu dostali materiały do pobrania na zasadzie: „open source design” z wzorami historycznymi do samodzielnego wykonania (DIY). Mogli z ich pomocą tworzyć swoje własne kolekcje ubrań inspirowane historią. Pierwsza kampania w 2019 prezentowała wakacyjną kolekcję ubrań i wzorów. A przy okazji zachęcała do odwiedzenia wakacyjnych miejsc o ciekawej historii.

 

Kampania jesienna, której działania zaplanowano na wrzesień-październik opowiada o dorobku wybitnych polskich naukowców i naukowczyń. Aby zainspirować odbiorców do wymyślania własnych stylizacji, została stworzona „naukowa kolekcja” ubrań z historycznymi wzorami w duchu „zero waste”. Za pomocą historycznych wzorów odbiorcy kampanii mogą nie tylko stworzyć nowy strój, lecz także dać drugie życie starym ubraniom.

Do 21 października twa konkurs, w którym młodzież ma za zadanie odpowiedzieć: który z polskich naukowców i naukowczyń jest największym mózgowcem i dlaczego.  Do wygrania są gadżety z kolekcji historycznych, między innymi specjalnie zaprojektowane na tę odsłonę kampanii skarpety i szaliki inspirowane polskimi naukowcami wyprodukowane w kooperacji z firmą Kabak. Konkurs jest dostępny na stronie: historiaposzukaj.pl/konkurs.html.

Kontent wizualny do serwisu, dizajn gadżetów, kampanijne kreacje socialmediowe, konkurs przygotowała agencja Cyber Kids on Real. Agencja przeprowadziła także kampanię w social mediach. Za stylizacje odpowiada marka YA From Bytom. Tematyczne artykuły kampanijne do serwisu opracowała redakcja portalu Historia Poszukaj.

Projektując modne gadżety chcieliśmy zachęcić młodych ludzi do poznania historii i postaci, które stoją za tymi obiektami. Powstały min. Naszywki: jej wysokość wanda rutkiewicz", "promieniuję - maria skłodowska curie", „powstań – tadeusz kościuszko”, „największy sens ma życie na szczytach nonsensu - witkacy”, „i love chopin”. Historyczne naszywki wzięły udział w modowej sesji zdjęciowej.

***

Cyber Kids on Real to agencja realizująca projekty dla klientów komercyjnych, instytucji, organizacji pozarządowych. Specjalizuje się w kampaniach digital, ATL. Pracuje w obszarze content marketing. Równolegle z pracami dla klientów Cyber Kids on Real eksperymentuje w realizacjach z pogranicza sztuki i dizajnu. W swoich działaniach łączy często marketing, design, sztukę i rozrywkę. Prace agencji  zostały nagrodzone w konkursach: KTR, Projekt Roku, Kreatura, MUST HAVE, Dobry Wzór, Webstar. Projekty Cyber Kids on Real prezentowane są na Polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach. Więcej informacji na www.cyberkids.pl

HISTORIA: POSZUKAJ to ogólnopolski projekt edukacyjny realizowany przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów przy wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a od 2018 roku – w ramach Wieloletniego Programu Rządowego „Niepodległa”. Jego celem jest przybliżanie historii Polski i wartości kulturowych.
Portalu opowiada o losach ludzi żyjących w przeszłości i kształtujących ówczesną rzeczywistość; oprócz władców byli to artyści, naukowcy, kolekcjonerzy, sportowcy, działacze społeczni, ale też tak zwani „zwykli” obywatele. Poza powszechnie znanymi datami traktatów, bitew i koronacji wymieniane są te mniej eksponowane, ale ważne, bo łączące się z nimi wydarzenia dotyczą różnych dziedzin życia polskiej zbiorowości. Projekt przypomina o różnorodności etnicznej i wyznaniowej w państwie polskim, a także o niedostatecznie cenionej roli kobiet w historii. Muzea i gromadzone w nich eksponaty to szczególni świadkowie historii, dlatego ważną część działalności portalu stanowi opowiadanie o przeszłości przez pryzmat obiektów znajdujących się w muzeach polskich i zagranicznych.

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów (NIMOZ) jest instytucją kultury, powołaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 1 marca 2011 roku. Zakres działania Instytutu obejmuje gromadzenie i upowszechnianie wiedzy o muzeach i zbiorach publicznych, wyznaczanie standardów w muzealnictwie, kształtowanie świadomości w zakresie wartości i zachowania dziedzictwa kulturowego w wymiarze społecznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Adwise group

Spółki Brandwise, Animise i Kancelaria Bil łączą siły

Porsche

Andrzej Seweryn, Jimek i Polonez w nostalgicznej reklamie Porsche 911