w

Dlaczego warto segmentować swoich odbiorców?

Segmentowanie bazy mailingowej

Segmentowanie swoich baz odbiorców polega na podziale całego zbioru na mniejsze części. Tego podziału należy dokonywać ze względu na cechy charakterystyczne dla poszczególnych grup adresatów. Jakie można osiągnąć korzyści, działając w ten sposób?

Jak segmentować bazę?

Segmentacji bazy można dokonywać na różne sposoby. Najczęściej kryterium podziału są dane deklaratywne, które pozyskujemy podczas zapisu do newslettera: wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy wykształcenie. Pamiętaj jednak, że nie zawsze warto zbierać te wszystkie informacje – odbiorcy mogą poczuć się zniechęceni tym, że chcesz aż tyle o nich wiedzieć! Lepiej jest je pozyskiwać inteligentnie, już po nawiązaniu relacji i rozpoczęciu komunikacji z potencjalnym klientem!

Bezpiecznie jest prosić o podanie imienia i adresu mailowego. Bez adresu – wiadomo – wysyłka nie jest możliwa. Imię otwiera przed nami możliwość personalizowania przekazu według płci.

Segmentować możemy również (zalecane!) ze względu na dane behawioralne, czyli na bazie zainteresowań i potrzeb użytkownika. Dowiesz się tego, analizując wyniki kolejnych wysyłek: jak często osoba otwiera Twoje mailingi, w które oferty klika i czego szuka na stronie www.

Co daje segmentacja bazy?

Samo segmentowanie listy mailingowej nic nie daje – dopiero przy zastosowaniu komunikacji dostosowanej do poszczególnych grup osiągniesz sukces.

Segmentacja klientów w bazie pozwala przede wszystkim na spersonalizowanie przekazu. Odbiorcy nie lubią dostawać spamu i wiadomości, które mogłyby być skierowane do kogokolwiek. Lubią natomiast czuć, że marka myśli właśnie o nich i o ich potrzebach. Im bardziej mailing jest dopasowany do adresata, tym chętniej otwierane są przesyłki.

Podział bazy na konkretne grupy to nie tylko lepsze wyniki wysyłek, większa klikalność i większe zainteresowanie, lecz realne zyski. Im lepiej zbudowany komunikat i bardziej dopasowana oferty do potrzeb, tym większa szansa na zakończenie wysyłki maila sprzedażą. Równocześnie spada ryzyko oznaczenia przez odbiorcę wiadomości jako spamu czy wypisania się przez niego z bazy.

Przede wszystkim jednak, dzięki segmentacji i personalizacji wiadomości możesz nawiązać prawdziwą i wartościową relację z potencjalnym klientem, budując jego lojalność i przywiązanie do marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowa strona główna wirtualnej polski

Nowa Strona Główna Wirtualnej Polski

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji, czyli jak sprzedawać więcej w e-commerce