-
Nowe badanie przeprowadzone przez Nielsen, Nepa i GfK pokazuje, że firmy nie doceniają działań reklamowych, jeśli mierzą tylko ich krótkoterminowe efekty.
-
Wyniki badania pokazały, że reklama cyfrowa i aplikacje Meta są skuteczne w generowaniu długoterminowych korzyści dla marki.
-
Facebook i Instagram przyniosły lepsze rezultaty niż telewizja w czterech z pięciu badań.
-
Marketerzy, którzy rozumieją jak budować długofalowy kapitał marki w kanałach cyfrowych, mogą wykorzystać rosnące znaczenie tych kanałów i zyskać przewagę konkurencyjną.

- Budowanie marki ma zasadnicze znaczenie dla długofalowych wyników biznesowych. Firmy nie docenianiają całkowitej wartości reklamy, jeśli nie mierzą jej długofalowego wpływu.
- We wszystkich badaniach w tej analizie, długofalowy zwrot stanowił prawie 60% całkowitego ROI.
- Kanały cyfrowe, takie jak Facebook, Instagram, wideo online i digital display mają bardzo istotny, długoterminowy wpływ na przychody.
- Facebook i Instagram przewyższyły telewizję pod względem całkowitego zwrotu z inwestycji (uwzględniające krótko- i długoterminowe ROI) w czterech z pięciu badań.
- Aplikacje Meta zapewniały o 52% wyższy całkowity zwrot z inwestycji niż w przypadku przeciętnego kanału.
- W przypadku dóbr trwałych i elektroniki, prawie 80% całkowitych wydatków reklamowych generowało długoterminowe zwroty.
- Dla dóbr szybkozbywalnych, krótkoterminowy ROI przewyższał długoterminowy o 42%. Jednak nawet w przypadku tego sektora, długoterminowe efekty przyniosły znaczny zwrot, który nie zostałby zmierzony patrząc tylko na krótkoterminowy wpływ działań reklamowych.
- Heineken, jedna z marek biorących udział w badaniu, stwierdził, że zwrot z wydatków reklamych na Facebooku i Instagramie jest w istocie wyższy o 71%, po uwzględnieniu efektów długoterminowych.
- Po pierwsze warto kierować reklamy do szerokiej grupy odbiorców.
- Po drugie, należy wykorzystywać wiele różnych formatów reklamowych – w tym wideo.
- Po trzecie, częstotliwość ekspozycji – najlepiej żeby odbiorcy mieli styczność z marką co najmniej dwa razy w tygodniu.
- Wreszcie po czwarte: długofalowość działań – dla długoterminowych efektów dla marki bardzo ważne jest prowadzenie kampanii przez istotny okres.”