Google uruchamia usługę rejestracji domen pod nazwą Google Domains. Jak na razie produkt znajduje się w wersji beta i przechodzi testy.
Pomysł pojawił się w dziale obsługi małych firm, z którego informacji wynika, że ok. 55% niewielkich przedsiębiorstw wciąż nie ma własnej strony internetowej. Google ma zamiar im pomóc we wzmocnieniu obecności w internecie, oferując kompleksową usługę w porozumieniu z partnerami, którzy zajmą się m.in. hostingiem i projektowaniem strony. W tym względzie z Google współpracują m.in. Shopify, Squarespace, Weebly i Wix.
Po oficjalnym udostępnieniu usługi klienci będą mogli kupować i sprzedawać domeny za jej pośrednictwem. Google nie będzie pobierać opłat dodatkowych za samodzielną rejestrację domeny, a w ramach każdej z nich będzie można utworzyć do 100 adresów mailowych, a także maksimum 100 subdomen.
Chętni do przetestowania usługi mogą zdobyć kod z zaproszeniem do korzystania na stronie Google Domains.