Nowa wersja strony Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Katowicach jest kontynuacją odważnego rebrandingu orkiestry przygotowanego w 2019 roku przez Jakuba “Hakobo” Stępnia. Za projekt graficzny i jego realizację odpowiadało studio Huncwot we współpracy ze studiem Bękarty.
NOSPR to instytucja wywodząca swe tradycje od powstałej w 1935 r. w Warszawie Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Po II wojnie światowej orkiestra została reaktywowana w Katowicach przez Witolda Rowickiego. Od 2014r mieści się w pięknym obiekcie architektonicznym projektu Tomasza Kaniora. Podczas pracy nad projektem graficznym strony, czerpaliśmy inspirację z samego miejsca – kontrastowych elementów bryły budynku, wnętrz i materiałów.
Sporo w tym projekcie pustej przestrzeni wokół budujących grid elementów oraz stylistycznych kolizji: drobne elementy obok dużych apli koloru, przeskalowana typografia. Punktem wyjścia była utrzymana w klimacie retro identyfikacja wizualna oparta o charakterystyczne fonty. Mocna typografia poza rolą nośnika informacji stała się kluczowym elementem dekoracyjnym.
Animowane przejścia między podstronami zbudowane z rytmicznie powtarzających się elementów geometrycznych nadają stronie muzycznego charakteru. Można szukać tutaj odniesień do kolekcjonerskich okładek płyt wydawanych przez wytwórnię Command Records w latach 60-tych.
Nadrzędnym zadaniem było stworzenie projektu, który utrzyma charakter poważnej instytucji kultury, utrzyma jej stałych bywalców, a nowych zachęci do wizyty. Pomagać ma w tym przejrzysta struktura strony, która opowiada o instytucji, pozwala szybko przeglądać program filharmonii oraz wybierać kategorie wydarzeń.