Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

IMAGINE z identyfikacją wizualną dla Igrzysk Wolności

Igrzyska Wolności to jedno z ważniejszych wydarzeń intelektualno-edukacyjnych w Polsce. W tym roku na Igrzyskach, odbywających się pod hasłem “Bitwa o historię”, pojawi się Donald Tusk, Agnieszka Holland, Robert Biedroń, Dorota Masłowska czy Leszek Balcerowicz. Identyfikację wizualną wydarzenia zaprojektowała agencja IMAGINE.

Igrzyska to jedyna tego typu wydarzenie w Polsce, które przez trzy dni potrafi zgromadzić tak znakomitych gości i tylu uczestników. I to jeszcze w Łodzi. Wielkim tegorocznym sukcesem Organizatorów (Fundacja Liberte!) jest potwierdzona obecność Donalda Tuska, Przewodniczącego Rady Europejskiej.

Sama identyfikacja opiera się na nieco przewrotnym wykorzystaniu adaptacji klasycznej rzeźby Apolla. Agencja IMAGINE jest odpowiedzialna za key visual oraz kampanię w social mediach i na nośnikach OOH w Łodzi i Warszawie.

czytaj:   Nowa kampania IKEA o tym, jak ważne są relacje w domu

Autorem koncepcji jest Igor Pietrzak, UX Director w IMAGINE, który ma za sobą wiele lat pracy czysto kreacyjnej i do niedawna był w agencji Art Directorem. — Użycie na plakacie głowy Apolla spełnia bardzo dwie ważne funkcje: wykorzystuje symbol historyczny, za którym kryją się wszystkie cnoty ludzkie, często wyidealizowane. Zupełnie jak sam Apollo. I taka również bywa historia. Druga funkcja wynika z praktycyzmu: w przestrzeni miejskiej, pośród wielu reklam, użycie twarzy ludzkiej lub formy, która do ludzkiej twarzy nawiązuje, jest o wiele bardziej skuteczna niż inne zabiegi mające na celu zwrócenie uwagi odbiorcy. Zwłaszcza w przypadku plakatu miejskiego.

czytaj:   Testuj z Orange

Charakterystyczną grafikę zaproponowano w kilku wariantach kolorystycznych, a reklama w mediach społecznościowych wyróżnia się również formą animowaną. Pół głowy Apolla pulsuje kolorami, oddając wizję twórców: — Głowa jest odwrócona do góry nogami, lekko pochylona, aby całości kompozycji nadać dynamiki. Przedzielenie głowy na dwie części, lewą tęczową i prawą czarno białą, nawiązuje do rozłamu kulturowego, jaki aktualnie ma miejsce w Polsce — dodaje Pietrzak.

Fundacja Liberté organizuje Igrzyska Wolności w Łodzi od 2014 roku. W tym roku wydarzenie skupia się na temacie historycznych interpretacji.

Igrzyska Wolności 2018 odbędą się w zrewitalizowanej elektrociepłowni EC-1. Dotychczas Łódź, w ramach Igrzysk Wolności, odwiedziły tysiące uczestników i setki znamienitych gości, m. in.: Robert Cooper, Adam Michnik, Jacek Dukaj, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Świetlicki, Brendan Simms, Michail Kasjanow i inni. Oprawę graficzną zobaczą nie tylko uczestnicy piątej już edycji festiwalu. IMAGINE stworzyło kampanię digital oraz OOH, w ramach strony internetowej Fundacji Liberté, social media oraz citylightów i billboardów w Łodzi i Warszawie. Identyfikacja wizualna Igrzysk na każdej z tych płaszczyzn jest spójna i bezpośrednio nawiązuje do misji, która przyświeca tegorocznej edycji Igrzysk Wolności.

czytaj:   Basia Jagoda nowym communications managerem w IMAGINE

 

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *