Producenci Mazdy postanowili promować najnowszy model MX-5 na Instagramie, ale w niekonwencjonalny sposób. Na profilu zamiast zdjęć z premiery pojawiają się krótkie filmy, opisujące historię i charakter samochodu.
Insta-mag, bo tak nazywa się nowe narzędzie, nosi tytuł MX-5 Roadster i jest w całości poświęcony modelowi Mazda MX-5. Na każdy numer składa się 9 „artykułów” w formie kilkusekundowych filmów video, które po krotce opisują cechy, wygląd i genezę modelu. Dział marketingowy Mazdy postawił na taka formę po analizie swojego kanału na YouTube, z której wynika, że krótsze filmy cieszą się znacznie większą popularnością od dłuższych. Każde video jest widoczne na Instagramie w formie kawałka okładki, a po złożeniu puzzli dostajemy gotowy numer. Pierwszy MX-5 Roadster wyszedł w połowie sierpnia, a ostatni, czyli czwarty, pojawi się 3 września. Insta-kampania Mazdy to soft launch, wspierany również przez działania na Facebooku i Twitterze, ponieważ samochód trafi do sprzedaży w 2015 roku, wspierany przez tradycyjne działania w mediach.
>