w ,

Najdroższe posty sponsorowane na Instagramie – którym gwiazdom trzeba było zapłacić najwięcej w 2022 roku? Raport od Statista

Najdroższe posty sponsorowane na instagramie
najdroższe posty sponsorowane na Instagramie

Jak duże znaczenie w świecie współczesnego marketingu mają influencerzy? Chyba każdy zdaje sobie sprawę, że zasięgi i możliwość wywarcia wpływu na dużą grupę odbiorców są dla marketerów na wagę złota. Trudno się więc dziwić, że i wynagrodzenie za taką współpracę osiąga imponujące kwoty. Ile trzeba zapłacić za najdroższe posty sponsorowane na Instagramie w 2022 roku? Odpowiedzi na to pytanie udziela Statista.

Kto jest najdroższą instagramową gwiazdą?

W krótkim komentarzu do opublikowanej infografiki Statista przypomina o tegorocznej konferencji prasowej poprzedzającej mecz z udziałem Cristiano Ronaldo. To właśnie wtedy jeden z najsławniejszych piłkarzy na świecie wyrzucił dwie butelki Coca Coli i zachęcił ludzi do picia wody.

Osoby, które wiedzą, w jaki sposób funkcjonuje zasada autorytetu Cialdiniego, prawdopodobnie nie zdziwi wiadomość, że Coca Colę całe to zdarzenie kosztowało 4 miliardy dolarów. Aż tak dużą wartość miały słowa naprawdę wpływowej gwiazdy. Ronaldo doskonale zresztą zdaje sobie sprawę, jak wielką moc mają jego słowa. W końcu może pochwalić się ogromną rzeszą fanów w mediach społecznościowych – na Instagramie obserwuje go ponad 400 milionów osób.

Jednocześnie to właśnie Ronaldo zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o najdroższe posty sponsorowane na Instagramie. W 2022 roku współpraca z piłkarzem kosztowała średnio 2,40 miliona dolarów. Daleko w tyle Ronaldo zostawił więc drugiego niezwykle znanego piłkarza – Lionel Messi zajmuje 3 miejsce i okazuje się, że za post liczy sobie średnio 1,78 miliona dolarów.

Najdroższe posty sponsorowane na Instagramie – kto jeszcze znalazł się w czołówce?

Informacje opublikowane przez Statista dla wielu osób pewnie nie będą zaskakujące. Jak można się spodziewać, największe stawki za posty sponsorowane dotyczą gwiazd mających ogromne zasięgi, czyli krótko mówiąc – topowych influencerów.

W czołówce znalazły się m.in. aż 4 osoby z rodziny Kardashianów: Kylie Jenner, która zajęła drugie miejsce w rankingu z wynagrodzeniem 1,84 miliona dolarów, Kim Kardashian (6 miejsce i średnio 1,69 miliona dolarów za post), Khloe Kardashian na 9. miejscu (1,32 miliona dolarów) oraz zamykająca czołówkę Kendall Jenner (1,29 miliona dolarów).

Nie zabrakło też artystek z najbardziej imponującym głosem i równie imponującymi zasięgami. Mowa tu o Arianie Grande na miejscu 7. I Beyonce na miejscu 8.

Gdyby ktoś jeszcze zastanawiał się, czy influencer marketing się opłaca, te dane nie pozostawiają chyba większych możliwości. Na pewno gwiazdy o dużych zasięgach mogą dobrze zarobić na takiej współpracy, a skoro firmy decydują się płacić tak ogromne pieniądze, to najwyraźniej korzyści, które z tego czerpią, są warte dużych pieniędzy.

Infographic: the most expensive influence on instagram | statista Źródło: Statista


  1. rolki na instagramie
  2. Badania marki
  3. handel na TikToku
Polacy częściej kupują online

Polacy częściej niż przed pandemią robią zakupy online – badanie Grupy Muszkieterów

Zakupy online

Kupujący online chcą odbierać po dwóch dniach, najlepiej z automatu paczkowego [badanie CBRE]