in

Internet narodził się w Polsce. W Wirtualnej Polsce

Internet narodził się w polsce. W wirtualnej polsce

Wirtualna Polska rozpoczyna świętowanie 20 lat istnienia. To od niej zaczął się polski internet. Dwadzieścia lat temu ruszył katalog stron internetowych, który stopniowo przekształcał się w portal. Założyło go kilku zapaleńców, którzy poznali się, a jakże, za pośrednictwem raczkującej wówczas sieci.

Na stronie głównej WP pojawiło się właśnie okazjonalne logo. „Wirtualna Polska. 20 lat”. Zainicjowano w ten sposób 20. nieformalną rocznicę narodzin polskiego internetu, a tym samym polskiego „społeczeństwa informacyjnego”. To pierwsze z zaplanowanych jubileuszowych działań.

W marcu 1995 Wirtualną Polskę stworzyli ludzie, którzy poznali się, oczywiście, w internecie. 20 lat temu nazwę Wirtualna Polska należało odczytywać dosłownie – był to katalog, który zbierał w jednym miejscu cały internetowy świat tworzony w języku polskim. Prawdziwa wirtualna Polska.

Wp20 lat

Od początku, wspólnie z użytkownikami, WP tworzyła najważniejsze wydarzenia w polskim internecie. Co ciekawe, udostępniała jedną z pierwszych masowych poczt elektronicznych,
o imponującej, jak na ówczesne czasy, pojemności 15 MB. Za pośrednictwem WP można było zobaczyć pierwszą debatę przedwyborczą transmitowaną online (w 1997 roku) i pierwszy sondaż opublikowany zaraz po zakończeniu głosowania. W 2000 roku udostępniono serwis WAP, umożliwiający przeglądanie portalu z telefonu komórkowego.

Wp20lat_internetnarodzilsiewpolsce

Pierwsze dane na temat oglądalności WP pochodzą z grudnia 1996 r. WP miała wtedy 10 tys. – jak się wówczas mówiło – załadowań. W 2000 roku oglądalność portalu liczyło się już w setkach tysięcy użytkowników (cookies), a we wrześniu 2000 ich liczba przekroczyła milion. Kolejne lata przyniosły coraz dokładniejszą miarę liczby użytkowników: Real Users, czyli osób. Rekord padł w grudniu 2014 roku*. Serwisy Grupy WP przyciągnęły w ciągu miesiąca 15,63 mln użytkowników (RU), którzy wygenerowali 4,1 mld odsłon krajowych ogółem. Wspólnie wszyscy użytkownicy na stronach Grupy Wirtualna Polska spędzili 110 mln godzin miesięcznie.

Źródło: mat. pras.

Na facebooku sprzedasz nawet mięso - case study

Na Facebooku sprzedasz nawet mięso – case study

"szukam mamy... " akcja stowarzyszenia sos wioski dziecięce

„Szukam mamy…” akcja stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce